Polskie firmy rzadko dzielą się informacjami w sieci

ZŁO
opublikowano: 06-02-2008, 00:00

Tylko 20 proc. firm ma bezprzewodową sieć lokalną, a 48 proc. użytkowników komputerów wie, jak korzystać z wyszukiwarki.

Tylko 20 proc. firm ma bezprzewodową sieć lokalną, a 48 proc. użytkowników komputerów wie, jak korzystać z wyszukiwarki.

Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) „Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach w 2007 r.”, do internetu miało dostęp 92 proc. polskich przedsiębiorstw, a tylko 66 proc. wyposażonych było w sieć lokalną. Najlepiej z technologią radzą sobie duże firmy — bezprzewodowy internet ma 47 proc., aż o 25 proc. więcej niż w roku 2004.

— Polscy przedsiębiorcy nie spieszą się z wprowadzeniem nowych technologii, nawet tych, które znacznie ułatwiłyby pracę. Rozwój technologii bezprzewodowych sprawia jednak, że przestają one ustępować wydajnością sieciom LAN i są coraz tańsze, dlatego wzrost ich popularności to tylko kwestia czasu — mówi Maciej Mikulski, menedżer produktu w firmie ZyXEL, produkującej urządzenia telekomunikacyjne, m.in. bezprzewodowe.

GUS przyjrzał się także wykorzystaniu technologii teleinformatycznych przez indywidualnych użytkowników. Raport na ten temat donosi, że komputery ma 54 proc. gospodarstw domowych, a dostęp do internetu — 41 proc. Z sieci regularnie — czyli co najmniej raz w tygodniu — korzysta prawie połowa osób w wieku od 16 do 74 lat. Najczęściej po to, by odebrać pocztę i znaleźć informacje o towarach i usługach.

Okazją, która najrzadziej czyni internautę, są aukcje — tylko 5 proc. badanych przyznaje się do tej aktywności. GUS zbadał także umiejętności informatyczne. Z kopiowaniem i przenoszeniem plików radzi sobie połowa Polaków, a zaledwie 14 proc. potrafi pobrać i zainstalować potrzebne oprogramowanie.

8

proc. Taki odsetek polskich przedsiębiorstw nie ma dostępu do internetu.

66

proc. Tyle firm korzysta w codziennnej działalności z sieci lokalnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ZŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Polskie firmy rzadko dzielą się informacjami w sieci