Polskie firmy telekomunikacyjne nie potrafią utrzymać klientów

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 25-11-2005, 07:00

Żaden z polskich operatorów komórkowych nie potrafi stworzyć dobrego programu lojalnościowego, który pozwoliłby utrzymać dotychczasowych klientów - uważa menedżer ds. konsultingu w firmie AMG.net, Krzysztof Zych.

Żaden z polskich operatorów komórkowych nie potrafi stworzyć dobrego programu lojalnościowego, który pozwoliłby utrzymać dotychczasowych klientów - uważa menedżer ds. konsultingu w firmie AMG.net, Krzysztof Zych.

    Programy lojalnościowe służą firmom do utrzymania klientów przy określonej firmie i kupowania wyłącznie jej usług. Programy takie są szczególnie ważne dla firm telekomunikacyjnych, gdzie ze względu na konkurencję i ostrą "walkę na oferty" klienci często zmieniają operatorów.

    Problemom związanym z tworzeniem tego typu programów przy użyciu systemów informatycznych służących wspieraniu kontaktów z klientami (CRM) poświęcone było czwartkowe seminarium "CRM w telekomunikacji".

    Jak stwierdził Zych, analizując cele i metody wdrażania systemów do wspierania kontaktów z klientami, wdrożenie takiego systemu jest dopiero "punktem startowym dla budowy programu lojalności klientów".

    "Wszyscy operatorzy komórkowi dopiero zaczynają myśleć o lojalności, bo ich obecnych programów nie można traktować poważnie. To samo dotyczy wielu innych firm, jak choćby Orlenu. W żaden sposób ich programy polegające na zmuszeniu klientów do zbierania punktów, nie wpływają na ich lojalność" - dodał Zych.

    Według głównego konsultanta z firmy konsultingowej Capgemini Joanny Jurkojć, lojalność klientów jest jednym z kluczowych czynników wpływających na zyskowność firm.

    Zdaniem Jurkojć, dla firmy usługowej, jak operator telekomunikacyjny, utrata jednego, wartościowego klienta,płacącego przez dłuższy czas rachunki, może kosztować nawet 2 tys. USD.

    Zdaniem kierownika ds. utrzymania klientów w firmie Netia, Remigiusza Siudzińskiego, można jednak przewidzieć, jaki klient będzie chciał odejść. Firma musi jednak cały czas monitorować rynek, sprawdzać, z jakich usług i w jaki sposób korzystają jej klienci.

    Dzięki temu, można skonstruować model, który pozwoli przewidzieć, jacy klienci odejdą. Siudziński twierdzi także, iż istnieje grupa klientów "stale niezadowolonych", których nie warto zatrzymywać, gdyż w pewnym momencie staną się dla firmy telekomunikacyjnej zbyt drodzy.

    Analitycy, zarówno firm telekomunikacyjnych, jak i konsultingowych, twierdzą, iż polskie firmy dopiero stoją przedproblemem utrzymania klientów. Podkreślają przy tym, że utrzymanie klienta zaczyna być w polskiej telekomunikacji trudniejsze niż pozyskanie nowego.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane