Pomarańczowa flota jeździ na zielonym

GAS
opublikowano: 20-10-2008, 00:00

Szacunki mówią, że branża transportowa generuje 18 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla. Przewoźnicy i operatorzy logistyczni próbują zmazać z siebie ten ekologiczny grzech. Na przykład TNT Express buduje flotę pojazdów elektrycznych. Obecnie ma ich już ponad sto.

Znaczną część ekofloty stanowią zasilane bateriami 7,5-tonowe ciężarówki marki Newton. W Wielkiej Brytanii wymiana tradycyjnych ropniaków firmy na "zielone" pojazdy ma się zakończyć za 15 miesięcy. W Turcji TNT wykorzystuje hondy z silnikiem hybrydowym, we Włoszech — hybrydowe ciężarówki iveco, a w Australii pojazdy hybrydowe, które emitują o 14 proc. mniej CO2 i 50 proc. mniej podtlenku azotu niż silniki Diesla. W Holandii, Indiach i Niemczech firma testuje pojazdy napędzane biopaliwami, gazem biologicznym i wodorem.

W ramach autorskiego programu "Planet Me" TNT ogranicza także zużycie papieru do ksero, w nowych budynkach stosuje niekonwencjonalne źródła energii i zamiast wysyłać pracowników w delegacje samolotami, organizuje wideokonferencje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GAS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu