Pomidor i gruszka ambasadorami sieci

Materiał partnera
opublikowano: 15-02-2018, 22:00

Stosowane przez klientów kryteria oceny sklepów bywają zaskakujące, jednak dla ich właścicieli stanowią drogowskazy dla rozwoju oferty.

Różnorodność towarów, niskie ceny, jakość obsługi, estetyka sklepu — wszystkie te czynniki wpływają na ocenę satysfakcji zakupowej klientów sieci handlowych. Niespodzianką może się jednak wydawać to, że podstawowym kryterium oceny dla wielu klientów jest jakość owoców i warzyw w ofercie sieci. Polacy nie różnią się w tym zbytnio od innych nacji i traktują stoiska z warzywami i owocami jako wizytówkę sklepu.

— Zakupy świeżych, wysokiej jakości owoców i warzyw, szerokość tego asortymentu i konkurencyjne ceny każdego dnia są jednym z głównych czynników decydujących o wyborze miejsca codziennych zakupów. Jednocześnie jest to również kategoria szczególnie wymagająca pod względem koniecznej wiedzy i zaangażowania wszystkich pracowników, aby zapewnić jak najlepsze doświadczenie zakupowe — mówi Rafał Cieślakowski, dyrektor kategorii warzywa i owoce Biedronki. O skuteczności wysiłków tej sieci może świadczyć to, że ok. 80 proc. klientów Biedronki regularnie kupuje warzywa lub owoce w jej sklepach.

Producent partnerem

Wysokiej jakości oferowanych owoców i warzyw nie da się jednakzapewnić bez współpracy z ich lokalnymi dostawcami. Bo o ile w Polsce nie da się oczywiście wyhodować cytrusów czy bananów, to znaczna większość produktów z tej kategorii — od ziemniaków po jabłka — pochodzi od rodzimych producentów. Bardzo często są to lokalni, mali producenci, którzy najlepiej wiedzą, jakie odmiany są najchętniej kupowane przez polskich klientów. — Warzywa i owoce to kategoria towarów, w której osiągnięcie sukcesu zakłada świetną współpracę z lokalnymi dostawcami i producentami oraz zaangażowanie wszystkich, którzy uczestniczą w procesie rozwoju tej kategorii. Wymiana wiedzy o produktach, informacji o aktualnych trendach, przejrzystość współpracy i wspólne jasno zdefiniowane cele są podstawą rozwoju asortymentu i sprzedaży. Dzięki współpracy z najlepszymi producentami, możemy każdego dnia poprawiać jakość naszej oferty — zapewnia Rafał Cieślakowski.

Zwycięzców jest wielu

Strategia zaopatrzenia sklepów w warzywa i owoce realizowana przez Biedronkę zapewnia korzyści samej sieci, jej klientom, jak i dostawcom. Sadownik spod Sandomierza czy producent cebuli z okolic Sochaczewa dzięki długoterminowym umowom na dostawy dużych ilości towaru zyskują stabilizację i stały dopływ gotówki. Sieć handlowa ma natomiast zapewnione regularne dostawy asortymentu spełniającego jej oczekiwania jakościowe i cenowe.Te przykłady, choć robią wrażenie, jakby je zaczerpnięto z podręcznika liceum ekonomicznego, znajdują potwierdzenie w rzeczywistości, czyli w upodobaniach nabywców. Co piąty Polak uważa oferowany przez Biedronkę asortyment warzyw i owoców za szerszy niż w innych sieciach handlowych. Jednocześnie prawie połowa (47 proc.) przyznaje owocom i warzywom z Biedronki 9 lub 10 punktów w dziesięciopunktowej skali oceny satysfakcji z zakupów. Około 40 proc. ocenia zaś satysfakcję z zakupu tego asortymentu na 7 lub 8. To oznacza, że w sumie niemal 9 na 10 klientów Biedronki jest zadowolonych lub bardzo zadowolonych z jakości warzyw i owoców w tej sieci. Podręcznikowy przykład sprawdza się więc w praktyce.

ZDROWY NAWYK: 80 proc. klientów sieci Biedronka regularnie kupuje w jej sklepach owoce i warzywa. [FOT. ARC]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Pomidor i gruszka ambasadorami sieci