Pomoc dla pasażerów autokaru z dwóch firm ubezpieczeniowych

PAP
23-07-2007, 15:17

Autokar, który w niedzielę uległ wypadkowi we  Francji, był ubezpieczony w PZU. Ubezpieczenie turystyczne dla pasażerów wykupiono w firmie Signal Iduna Polska - wynika z poniedziałkowych informacji obu ubezpieczycieli.

Autobus turystyczny, którym podróżowali pielgrzymi z Polski, miał OC, AC i NNW wykupione w PZU. PZU poinformowało, że pracownicy biura likwidacji szkód w poniedziałek będą w Grenoble i tam skontaktują się z rannymi i ich rodzinami. Pracownicy PZU mają pomagać m.in. w wypełnianiu dokumentów, niezbędnych do wypłaty odszkodowań i świadczeń.

Zgodnie z prawem, górna granica odpowiedzialności finansowej PZU w zakresie ubezpieczenia OC komunikacyjnego wynosi w przypadku szkód osobowych równowartość 1,5 mln euro, a szkód w majątku - 300 tys. euro na jedno zdarzenie. Jednak zarząd PZU zadeklarował większą pomoc finansową. Sprawą wypłaty odszkodowań zajmuje się specjalny zespół, nadzorowany przez prezesa PZU Jaromira Netzla.

Z kolei Signal Iduna Polska poinformowała, że ubezpieczenie turystyczne dla uczestników pielgrzymki zostało wykupione przez organizatora - biuro podróży Orlando Travel.

Z komunikatu Signal Iduna Polska wynika, że została już potwierdzona lista pasażerów i przekazana do MSZ. Do Francji został wysłany lekarz, reprezentujący firmę Coris Varsovie - partnera Signal Iduna w zakresie assistance.

W poniedziałek rano do Francji przyjechał także francuskojęzyczny reprezentant Signal Iduna, który na miejscu ma pomagać poszkodowanym w wypadku i ich rodzinom.

Również Signal Iduna Polska powołała specjalny zespół koordynujący pomoc dla poszkodowanych, w tym sprawy opieki medycznej, rozliczeń kosztów leczenia i pokrycia kosztów transportu do kraju. Nadzór nad pracami zespołu sprawuje wiceprezes zarządu Signal Iduna Polska, Leszek Gierada.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Pomoc dla pasażerów autokaru z dwóch firm ubezpieczeniowych