Pomoc na wiele sposobów

[MWA]
opublikowano: 29-02-2012, 00:00

Ciekawe przykłady

Firmy coraz chętniej angażują się działania z zakresu CSR. Niektóre mogą się pochwalić ciekawymi akcjami, które przyniosły pozytywne rezultaty na szeroką skalę. Inne koncentrują się na mniejszych przedsięwzięciach, które docierają do węższych grup społecznych.

TNT Express

Trycykle we Francji: 25 trójkołowych rowerów jeździ po dziewięciu miastach Francji. Każdy przewozi przesyłki o wadze aż do 350 kg. Zaletą pojazdów jest możliwość poruszania się w ścisłych centrach miast i nieemitowanie spalin. Trzy trycykle marki Maxitrike obsługują centrum Paryża — rozwijają prędkość 25km/h.

Trycykle to tylko część przyjaznej środowisku floty TNT Express we Francji — oprócz nich w barwach firmy porusza się m.in. dziewięć pojazdów elektrycznych i 10 napędzanych biopaliwem.

Ekobiurowiec w Warszawie: W biurze TNT Express w stolicy można znaleźć tzw. zielone ściany, czyli płaszczyzny żywych roślin. Ściany umieszczono m.in. w call centre. Roślinne ściany zapewniająodpowiednie nawilżenie, powietrze jest odpowiednio zjonizowane, a to sprzyja komfortowi pracy. Budynek wyposażono m.in. w automatyczne uruchamianie oświetlenia i kontrolowanie zużycie wody (fotokomórki przy umywalkach).

Microsoft

Wolontariat pracowniczy: Firma od lat realizuje w Polsce inicjatywy społeczne i edukacyjne na rzecz lokalnych zbiorowości. Działa w niej wolontariat pracowniczy, którego zadaniem jest docieranie do różnych grup społecznych i przeprowadzanie szkoleń.

Np. w jednej z warszawskich szkół podstawowych pracownicy firmy zorganizowali lekcje na temat bezpiecznego korzystania z internetu i nowoczesnych technologii. Przeprowadzono je na podstawie materiałów dydaktycznych „3...2...1...Internet” opracowanych przez Microsoft, Fundację Dzieci Niczyje oraz Fundację „Kierowca Bezpieczny” i Krzysztofa Hołowczyca.

Ponad 30 wolontariuszy Stowarzyszenia „Otwarte Drzwi” i Microsoftu wzięło udział w rewitalizacji ogrodów na warszawskiejPradze. Trzyosobowe zespoły sadziły drzewa i krzewy, malowały ławki i trzepaki. Celem było uświadomienie mieszkańcom dzielnicy, że wygląd otoczenia zależy od nich i niewielkim nakładem sił mogą uczynić swoją okolicę bardziej przyjazną.

Unilever

Promocja zdrowego odżywiania: Firma chce przede wszystkim poprzez swoje produkty promować zdrowy tryb życia.

Program „Życie w sposób zrównoważony” ma do 2020 r. pomóc miliardowi ludzi na świecie podjąć działania prowadzące do poprawy ich zdrowia i samopoczucia. Jednym z elementów programu jest tworzenie produktów, których skład pozytywnie wpływa na zdrowie konsumentów. Firma od lat 90. stosuje w Polsce beztransową technologię produkcji margaryn.

W 2008 r. stworzyła program „Wiem, co wybieram”, który ma ułatwić konsumentom wybór produktów o składzie zgodnym z międzynarodowymi zaleceniami dotyczącymi zawartości cukru, soli, kwasów tłuszczowych nasyconych i kwasów tłuszczowych typu trans.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [MWA]

Polecane