Ponad 0,5 mld zł był wart rynek reklamy internetowej w I półroczu

Presserwis
opublikowano: 07-11-2008, 10:59

Wartość rynku reklamy internetowej w  pierwszym półroczu br. wzrósł o 57 proc. i osiągnął 531 mln zł – wynika z  badania AdEx przeprowadzanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz firmę PricewaterhouseCoopers. Informację podał piątkowy Presserwis.

Wartość wydatków na reklamę on line wyniosła w pierwszym półroczu 2008 roku 531 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 339 mln zł, co oznacza wzrost o 57 proc.

W pierwszej połowie 2008 roku do dominujących form reklamy internetowej należała reklama graficzna z 36-proc. udziałem w rynku, reklama w wyszukiwarkach (26 proc.), ogłoszenia drobne (22 proc.) i e-mail marketing (7 proc.). Najaktywniejszy na rynku reklamy online był sektor finansowy (12 proc. rynku), telekomunikacyjny (11 proc.), motoryzacyjny (10 proc.), media i rozrywka (7 proc.) oraz handel (4 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Ponad 0,5 mld zł był wart rynek reklamy internetowej w I półroczu