1200 rowerów elektrycznych przyjechało do Gdańska

AR
opublikowano: 12-02-2019, 12:08

Testy systemu roweru metropolitarnego Mevo, który połączy 14 pomorskich gmin, trwają - informuje samorząd Gdańska. NB Tricity, operator, ma jednak duże opóźnienie.

Mevo - jeden z największych w Europie systemów bikesharingu w całości składający się z rowerów elektrycznych - ma ruszyć 1 marca. Do Gdańska dotarło już ponad 1200 rowerów - informują stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, które w imieniu samorządów prowadzi projekt, oraz urząd miasta Gdańska. 

- Jesteśmy przekonani, że już wkrótce będziemy mogli oddać użytkownikom ten unikalny na skalę
światową system. Ostatnie dni spędziliśmy intensywnie testując jego funkcjonalności. Jesteśmy pewni,
że Mevo spełni oczekiwania użytkowników” – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska. Na zdjęciu po prawej, obok Michała Glasera, dyrektora  Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Zobacz więcej

- Jesteśmy przekonani, że już wkrótce będziemy mogli oddać użytkownikom ten unikalny na skalę światową system. Ostatnie dni spędziliśmy intensywnie testując jego funkcjonalności. Jesteśmy pewni, że Mevo spełni oczekiwania użytkowników” – mówi Robert Lech, prezes Nextbike Polska. Na zdjęciu po prawej, obok Michała Glasera, dyrektora  Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

- We wtorek wykonawca projektu, spółka NB Tricity, zgłosił gotowość do uruchomienia I etapu systemu roweru publicznego Mevo. Oznacza to formalne rozpoczęcie odbiorów. Po ich zakończeniu ze skutkiem pozytywnym, zostanie uruchomiony największy w Europie system roweru publicznego w całości składający się z rowerów elektrycznych - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska. 

W przetargu na realizację zamówienia wygrała należąca do Nextbike Polska, największego operatora rowerów miejskich w Polsce, spółka NB Tricity. Ma ona dostarczyć całą flotę rowerową, rozwiązania technologiczne, a następnie obsługiwać system. Planowany wcześniej rozruch testowy systemu Mevo zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, co spowodowało opóźnienia w realizacji kontraktu. 

- Niezgodne z przedmiotem zamówienia są: aplikacja, system naliczania opłat, sposób działania GPS-u, czy system nadzoru, co nie pozwala na odbiór wartego ponad 40 milionów złotych Systemu Roweru Metropolitalnego - informowało stowarzyszenie. 

Kolejne testy trwają. Jeśli strona samorządowa zaakceptuje nowe rozwiązania spółki, system ruszy już wkrótce - wynika z informacji prasowej urzędu miasta.

- Skrupulatnie testujemy ze specjalistami wszystkie funkcjonalności systemu. Będzie on funkcjonował przez 6,5 roku, chcemy być pewni, że spełni oczekiwania użytkowników – mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.  

Niezależnie od opóźnień we wdrażaniu pierwszego etapu zamówienia, trwają przygotowania do wdrożenia drugiego etapu, przewidzianego w umowie. 

System roweru metropolitalnego Mevo połączy aż 14 gmin, w tym Gdańsk, Gdynię i Sopot. Docelowo ma udostepniać mieszkańcom lokalnych gmin i turystom 4080 rowerów - wszystkie wspomagane napędem elektrycznym. Będzie to system 4. generacji, czyli nie wymagający obsługi stacji dokujących.  Dzięki wbudowanemu w rowery GPS-owi użytkownicy będą mogli sprawdzić lokalizację roweru poprzez aplikację na smartfonie, a po zakończonej jeździe zostawić pojazd w dowolnym miejscu (za dodatkową opłatą). 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy