Ponad 19 proc. internautów chce skorzystać z IPTV

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-01-2006, 20:39

Telewizję internetową (IPTV) zainstalowałoby od razu 19,1 proc. użytkowników internetu - wynika z udostępnionego w środę sondażu firmy analitycznej BURST! Media.

Telewizję internetową (IPTV) zainstalowałoby od razu 19,1 proc. użytkowników internetu - wynika z udostępnionego w środę sondażu firmy analitycznej BURST! Media.

Według wyników sondażu BURST! Media, na razie większość, 48 proc., użytkowników internetu nie jest zainteresowana telewizją internetową. Analitycy podkreślają jednak, że  internetowa telewizja zaczęła wchodzić na rynek dopiero w I połowie 2004 roku, po pojawieniu się taniego, szybkiego, szerokopasmowego dostępu do internetu w Europie i USA.

Internauci zainteresowani IPTV najszybciej zaakceptowaliby model telewizji "on demand", czyli wyboru programów na żądanie. Wtedy najchętniej wybraliby filmy, koncerty (zarówno rockowe, jak i muzyki poważnej) i wydarzenia oraz programy sportowe. Nie interesują ich natomiast centra multimedialne, ułatwiające oglądanie filmów na DVD, zwykłej telewizji i IPTV; wystarczy im do oglądania telewizji internetowej własny komputer.

W grupie zainteresowanych internetową telewizją jest 15 proc. kobiet. Większość stanowią ludzie młodzi - 55,7 proc. ma poniżej 34. roku życia. Największe zainteresowanie widoczne jest w grupie osób korzystających z internetu powyżej 20 godzin tygodniowo (45,9 proc.)

Jak wykazuje sondaż BURST! Media, większość internautów  zdaje sobie sprawę, że telewizja internetowa będzie płatna. Tylko 11,9 proc. ankietowanych uważa, że nie będzie płacić za programy telewizji internetowej.

Większe zainteresowanie IPTV widoczne jest w grupie posiadaczy TV kablowej lub satelitarnej. Jak wynika z sondażu, w tej grupie 34,1 proc. już w zeszłym roku pobierało programy na żądanie. W większości były to kobiety (35,2 proc.) w wieku 35-44 lata (43,6 proc.). W grupie tej połowa ankietowanych zainteresowana jest telewizją internetową.

Niemal 1/3 (29,3 proc.) internautów pobierała już w zeszłym roku treści poprzez internet. Były to jednak pojedyncze programy, nie zaś całe bloki czy kategorie programowe, jak np. seriale.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane