Ponad 8 mld zł zarobiły cennikowo w 2008 r. główne telewizje

Presserwis
opublikowano: 05-01-2009, 07:55

Największe cennikowe wpływy osiągnął w 2008 roku TVN, najwięcej spotów wyemitował Polsat, a reklamodawcą, który wydał najwięcej na promocję w telewizji, był Unilever Polska. 

Według danych cennikowych, bez uwzględnienia rabatów, TVN uzyskał ze sprzedaży czasu reklamowego w 2008 roku 2,81 mld zł (o 29,6 proc. więcej, niż rok wcześniej). Polsat zarobił 2,74 mld zł (wzrost o 22,6 proc.), TVP 1 – 1,5 mld zł (spadek o 4,5 proc.), a TVP 2 – 1 mld zł (spadek o 8 proc.).

Najwięcej spotów wyemitował Polsat – 231 tys. (o 33 tys. więcej, niż przed rokiem) o łącznej długości 1,4 tys. godz. TVN nadał 210 tys. spotów (1,5 tys. więcej) o długości 1,3 tys. godz., TVP 1 – 124 tys. spotów (o 500 więcej), a TVP 2 – 123 tys. (2 tys. więcej). W każdej z anten publicznych reklamy zajęły po 700 godzin.

Największym reklamodawcą w stacjach telewizyjnych był Unilever Polska, który przeznaczył na spoty 822,5 mln zł (158 tys. spotów). W pierwszej piątce znalazły się też: Procter & Gamble – 729 mln zł (79 tys. spotów), Polkomtel SA – 526,1 mln zł (60 tys. spotów), Nestlé Polska SA – 449,1 mln zł (67 tys. spotów) i Polska Telefonia Cyfrowa – 422 mln zł (72 tys. spotów).

Dane: AGB Nielsen Media Research. (KRZ)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane