Poprawa nastrojów niemieckich konsumentów większa niż oczekiwano

opublikowano: 25-02-2021, 08:16

Nastroje niemieckich konsumentów poprawiły się w odczycie GfK dla marca, informuje Reuters.

Niemieccy konsumenci oczekują znoszenia ograniczeń wprowadzonych z powodu pandemii, dlatego ich nastroje się poprawiają, wynika z badania przeprowadzonego przez instytut GfK.

Wskaźnik nastrojów liczony dla marca wzrósł do minus 12,9. W lutym sięgał minus 15,5. Ekonomiści ankietowani przez Reutersa prognozowali wzrost, ale tylko do minus 14,3.

Agencja przypomina, że 3 marca kanclerz Angela Merkel ma spotkać się z szefami rządów krajów związkowych w sprawie stopniowego łagodzenia ograniczeń obowiązujących do 7 marca. Rolf Buerkl z GfK ostrzegł, że jeśli zapadnie decyzja o przedłużeniu ograniczeń, zmaleją szanse na szybkie ożywienie gospodarcze w Niemczech i nadejdą ciężkie czasy dla konsumentów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane