Poprawa relacji z klientem

Anna Bytniewska
10-03-2004, 00:00

EDS wprowadzi w Mazowieckiej Spółce Gazownictwa system obsługi klienta i rozliczeń. To pierwsze takie wdrożenie w sektorze.

Do tej pory Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) jako monopolista zachowywało się dość biernie w relacjach z odbiorcami gazu. To ma się zmienić.

Prekursor obsługi

Mazowiecka Spółka Gazownictwa (MSG) jest pierwszą spółką gazowego operatora, która wdraża system obsługi i rozliczenia klienta klasy CRM. Jego dostawcą jest amerykański PeopleSoft, a wdrażać go będzie EDS. W przetargu startowało kilka firm, m.in. SAP, JD Edwards (notabene wchłonięty w 2003 r. przez PeopleSoft), Telmax i Computerland.

— Żadna z polskich firm nie dała oferty, która odpowiadałaby naszym oczekiwaniom. Jej wartość odgrywała ważną rolę, ale liczyło się m.in. dostosowanie systemu do polskich realiów oraz to, by nie było konieczności wymiany istniejącej infrastruktury informatycznej — twierdzi Michał Szubski, prezes MSG.

Najpierw stolica

MSG na zakup licencji i wdrożenie wyda 4 mln zł.

— Pod koniec roku system powinien objąć indywidualnych klientów z Warszawy. Do połowy 2005 r. będzie działał w Białymstoku i Łodzi. Zakończyliśmy pilotażowe wdrożenie dla 4,5 tys. dużych odbiorców. Będziemy mogli wkrótce przejąć 300 tys. klientów, obecnie rozliczanych za pośrednictwem Stoenu — twierdzi Michał Szubski.

Niewykluczone, że PeopleSoft i EDS dostarczą i wdrożą system w pozostałych spółkach dystrybucyjnych PGNiG.

— Dlatego zagwarantowaliśmy sobie partycypowanie w korzyściach. Dostarczyliśmy przecież obu firmom wiedzę o funkcjonowaniu gazowniczej spółki dystrybucyjnej — podkreśla Michał Szubski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bytniewska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Poprawa relacji z klientem