Poprawa zaufania konsumentów wspiera wyniki australijskich detalistów

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 21-04-2021, 07:24

Coraz lepsze nastroje konsumentów przekładają się na poprawę wyników sprzedaży detalicznej w Australii. Powrót wielu grup społecznych do zatrudnienia owocuje zwiększonymi wydatkami zakupowymi, donosi Reuters.

Sydney, Australia
Sydney, Australia
fot. Bloomberg

Według wstępnych danych Australijskiego Urzędu Statystycznego (ABS), w marcu 2021 r. sprzedaż detaliczna podskoczyła o 1,4 proc. w ujęciu miesięcznym przebijając medianę oczekiwań ekonomistów, która kształtowała się na poziomie 1 proc. W ujęciu wartościowym, sprzedaż wyniosła 30,72 mld AUD (23,71 mld USD) i była o 2,3 proc. wyższa niż w marcu 2020 r., kiedy to odnotowano pierwszą poważną falę pandemii koronawirusa.

Jak podkreśla jednak ABS, wynik za cały pierwszy kwartał był jednak słabszy niż odnotowany w trzech ostatnich miesiącach 2020 r., choć zaledwie o 0,1 proc., a w ujęciu realnym o 0,8 proc.

Głównym motorem wyższej konsumpcji gospodarstw domowych, przejawiającej się w większych zakupach są w ostatnich miesiącach rosnące gwałtownie ceny domów, płatności rządowe, rekordowo niskie koszty finansowania zewnętrznego oraz wzrost zatrudnienia.

To – zdaniem ekonomistów – daje solidne podstawy do ożywienia po koronakryzysie australijskiej gospodarki, której wielkość szacowana jest na 2 bln AUD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane