Poprawiła się sprzedaż aut

Paweł Janas
19-03-2002, 00:00

Według danych Samaru, monitorującego polski rynek motoryzacyjny, luty przyniósł ożywienie sprzedaży nowych samochodów osobowych. W ubiegłym miesiącu do klientów trafiło 25,1 tys. aut — o ponad 6 proc. więcej w porównaniu ze styczniem. Z kolei w porównaniu z grudniem 2001 r., najsłabszym miesiącem w ciągu ostatnich pięciu lat, wzrost wyniósł 28,63 proc.

Całkowita sprzedaż samochodów na rynku polskim od początku roku wyniosła 48,7 tys. i była o ponad 20 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak — zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa Samaru — podkreślenia wymaga fakt, iż ten spadek zmniejsza się.

— Prognoza sprzedaży przygotowana na następny miesiąc wskazuje na możliwość utrzymania się tego trendu — twierdzi Wojciech Drzewiecki.

Niestety, powodów do zadowolenia nadal nie mają krajowi producenci, którzy sprzedali w tym okresie 16,6 tys. aut — o 51,86 proc. mniej. W znacznie lepszej sytuacji znaleźli się importerzy, którzy w styczniu i w lutym sprzedali 32,1 tys. aut — o 20,11 proc. więcej niż w ubiegłym roku.

Największy spadek sprzedaży niezmiennie notuje Daewoo. Do końca lutego tego roku firma z warszawskiego Żerania sprzedała 3978 samochodów — o ponad 67 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2001 r. Na przeciwległym biegunie — jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży — znalazła się Toyota. W ciągu dwóch miesięcy Japończycy zdołali umieścić na rynku 3509 aut — o 79,03 proc. więcej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Poprawiła się sprzedaż aut