Porażka Ferrero

JBR
opublikowano: 06-11-2006, 00:00

Urząd Patentowy słusznie odmówił rejestracji pudełka do tic-taców w charakterze znaku towarowego — uznał sąd.

Znak towarowy przestrzenny w formie małego prostokątnego pudełka z charakterystyczną pokrywką i klapką został zarejestrowany we Włoszech przez firmę Ferrero, producenta cukierków Tic-Tac, w 1973 r. W 1998 r. firma chciała rozszerzyć ochronę na Polskę i spotkała się z odmową Urzędu Patentowego. Rozstrzygnięcie podtrzymał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

— W 1973 r. być może takie pudełko mogłoby być charakterystycznym symbolem firmy Ferrero. Zmiany gospodarcze w Polsce po 1989 r. spowodowały jednak, że na rynku pojawiło się mnóstwo opakowań do cukierków, w tym opakowań podobnych. Zdolność odróżniająca pudełka do tic-taców się rozmyła — stwierdził sędzia Andrzej Wieczorek

Dodał, że ogromna liczba opakowań tic-taców znajdująca się na rynku nie świadczy jeszcze o tym, że są one jednoznacznie kojarzone z Ferrero.

— Nie jest to opakowanie jedyne w swoim rodzaju, nie można blokować innym przedsiębiorcom używania podobnych pudełek — mówił sędzia Wieczorek.

Wyrok nie jest prawomocny i Ferrero może się odwołać do Naczelnego Sądu Administracyjnego.

— Takie rozstrzygnięcie promuje jakieś podróbki, które można kupić na straganie z warzywami. Przeprowadziliśmy drogie badania świadomości marki. Pokazaliśmy konsumentom samo pudełko bez nazwy. Ośmiu na dziesięciu skojarzyło go z tic-tacami, a w grupie wiekowej 15-39 lat świadomość sięgnęła 100 proc. —mówi Małgorzata Grabowska, rzecznik patentowy Ferrero.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JBR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Porażka Ferrero