- Filmy dla dorosłych będą zachętą dla
konsumentów aby kupić telewizor 3-D – uważa Yuji Fujimori, analityk Barclays
Capital w Tokio.
Japońska spółka S1 No.1Style kręci pierwszy film pornograficzny w technologii
3-D. DVD ma trafić do sprzedaży już 7 czerwca. Kolejny tytuł ma pojawić się 19
czerwca. Fujimori uważa, że może to zwiększyć sprzedaż telewizorów 3-D.
Zwłaszcza, że ilość dostępnych filmów w tym formacie jest wciąż mała. Tymczasem
Japończycy wydali w 2009 roku aż 108,6 mld JPY (1,2 mld USD) na filmy „dla
dorosłych”, co stanowiło 30 proc. rynku.
- Chcę to sprawdzić – mówi 33-letni Satoshi Miyazaki, który płaci 2 tys. JPY
miesięcznie za kanał „dla dorosłych” w swojej sieci kablowej. – Potrzebuję
czegoś dramatycznego, aby wymienić mój telewizor. To może być motywacja – dodał.
Sony, największy na świecie producent telewizorów, ruszy ze sprzedażą
odbiorników pozwalających oglądać obraz trójwymiarowy 10 czerwca w Japonii i
USA. Panasonic zaczął je sprzedawać już w marcu. Niedługo powinny do nich
dołączyć Sharp i Mitsubishi Electric.
iSuppli Corp. szacuje, że światowe dostawy telewizorów 3-D wyniosą 4,2 mln
sztuk w tym roku i 12,9 mln w 2011 roku. Dla porównania, dostawy „normalnych”
telewizorów LCD w tym roku szacowane są na 170 mln sztuk.
MD, Bloomberg
© ℗