Porównaj z innymi, co masz do sprzedania

Marcin Butkiewicz
28-07-2005, 00:00

Warto przedstawić swoją ofertę na stronach katalogu elektronicznego. Klienci łatwiej nas znajdą, a dobra oferta wygra z konkurencją.

Zaprezentowanie konkurencyjnej ceny produktu, albo też znalezienie najtańszej oferty, możliwe jest przy wykorzystaniu dostępnego na wielu stronach internetowych tzw. katalogu elektronicznego. Głównym celem organizacji takiego katalogu jest możliwość porównania cen produktów o podobnych parametrach — np. konkretnego modelu telefonu komórkowego. Polega to na tym, że różni sprzedawcy przesyłają oferty na jedną stronę internetową, która je prezentuje, wyświetlając ceny od najniższych do najdroższych.

Przypomnijmy, że Komisja Europejska umożliwiła korzystanie z elektronicznych zamówień publicznych w ramach tzw. dynamicznego systemu zakupów. Zostanie on także wprowadzony do polskiej ustawy o zamówieniach publicznych. Taki system prezentacji pozwala nadto zaoszczędzić czas w poszukiwaniu najkorzystniejszej oferty w sieci. Przykłady?

Przeszukując katalog, warto zatem zajrzeć na stronę www.kupujemy.pl. Szukany produkt można znaleźć za pomocą wyszukiwarki czy też określonych kategorii (np. sprzęt AGD, RTV, komputery, książki). Oferta pozostaje różnorodna, a wyszukiwanie nieskomplikowane. Podobnie bogatą propozycję ma www.ceneo.pl, który daje też możliwość oceny ofert przez użytkowników.

Katalog www.toczyto.pl, wskazuje dodatkowo, jakie są najczęściej zamawiane produkty. Interesującą, ale już skromniejszą stroną, jest www.oferciak.pl.

Decydując się na zakup, należy jednak przyjrzeć się też porównywalnym ofertom w innych sklepach, gdyż sprzedawcy często podają minimalną cenę sprzedaży, która nie zawsze odpowiada rzeczywiście oferowanej. Katalogi takich sytuacji nie kontrolują.

W interesie sprzedawców jest poszukiwanie miejsc, w których mogą umieścić swoje propozycje, a co ważniejsze — monitorowanie na bieżąco ofert konkurencji, by móc ewentualnie zmienić swoją tak, żeby wyświetlała się jako najtańsza.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Butkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Porównaj z innymi, co masz do sprzedania