Porsche celuje w sprzedaż 20 tys. elektrycznych aut

opublikowano: 28-11-2016, 10:54

Porsche, oddział koncernu Volkswagen specjalizujący się w luksusowych pojazdach sportowych oczekuje, że roczna sprzedaż jego pierwszego elektrycznego pojazdu sięgnie około 20 tys. sztuk, informuje Reuters,.

Dyrektor wykonawczy Oliver Blume stwierdził, że taki cel dla całkowicie elektrycznego modelu Mission E został przyjęty w strategii niemieckiej firmy.

Zobacz więcej

Porsche Mission E

Bloomberg

Porsche, które jest drugim w grupie Volkswagena kontrybutorem zysków, planuje stworzyć co najmniej 1,4 tys. miejsc pracy w celu rozwoju, budowy i sprzedaży rywala dla Modelu S amerykańskiej firmy Tesla Motors. Niemcy planują wprowadzenie modelu Mission E na rynek w 2019 r. 

W lipcu Uwe Hueck, jeden z szefów Porsche uchylał się przed określeniem celu produkcyjnego dla Mission E, ale stwierdził wtedy, że firma musi sprzedać co najmniej 10 tys. aut rocznie by jego produkcja była rentowna. 

Tymczasem tylko w 2015 r. Tesla dostarczyła na rynek ponad 50,5 tys. swoich elektrycznych samochodów. 

W pełni elektryczny Mission E ma przyspieszać do "setki" w niecałe 3,5 sekundy. 

Dysponujący mocą 600 koni mechanicznych pojazd ma mieć zasięg ponad 500 km zanim będzie potrzebował naładowania akumulatorów. A mają one osiągnąć poziom 80 proc. naładowania już w około 15 minut. T o około połowę krócej niż w przypadku Modelu S Tesli, której zasięg szacowany jest na około 528 km.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Motoryzacja / Porsche celuje w sprzedaż 20 tys. elektrycznych aut