Porsche i TAG Heuer zawieszają współpracę z Szarapową

ŁO, Bloomberg
09-03-2016, 07:09

Firma samochodowa Porsche i szwajcarski producent zegarków TAG Heuer dołączyły do Nike i zawiesiły swoją współpracę z popularną tenisistką Marią Szarapową.

Najlepiej opłacana kobieta w światowym sporcie przyznała na początku tygodnia, że miała pozytywny wynik testu antydopingowego, który przeprowadzono podczas tegorocznego turnieju Australian Open. Rosyjska zawodniczka broni się, że wykryty środek to lek, który dopiero od stycznia znajduje się na liście zakazanych substancji.  

Maria Szarapowa
Zobacz więcej

Maria Szarapowa

Bloomberg

Dopingowa afera sprawiła, że Nike, który jest związany z tenisistką od ponad dekady postanowił zawiesić współpracę. Bloomberg podaje, że aktualny kontrakt Szarapowej z koncernem produkującym odzież i sprzęt sportowy jest wart 70 mln USD za osiem lat.  

Na tym jednak nie koniec, bo podobne decyzje podjęło dwóch innych, ważnych sponsorów Rosjanki. TAG Heuer zawiesił rozmowy na temat odnowienia umowy, która jest ważna do grudnia.

Porsche poinformowało z kolei, że przesuwa zaplanowane działania do czasu opublikowania kolejnych szczegółów w sprawie tej afery.  

„Forbes” szacuje, że w ubiegłym roku Szarapowa zarobiła 29,7 mln USD, ale tylko 23 proc. tej kwoty zdobyła bezpośrednio na korcie. Resztę stanowią wpływy od sponsorów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Porsche i TAG Heuer zawieszają współpracę z Szarapową