Port Gdańsk wybrał ofertę Budimex S.A. na rozbudowę Nabrzeża

PAP
aktualizacja: 19-04-2018, 17:37

Port Gdańsk wybrał w przetargu ofertę Budimex S.A. na rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny. Spółka zadeklarowała, że rozbuduje ok. 1,2 tys., m Nabrzeża za 153,7 mln zł netto. W ostatnich latach nie było ono eksploatowane, a ma stać się nabrzeżem uniwersalnym.

Port w Gdańsku
Zobacz więcej

Port w Gdańsku

Fot.  Jaap Arriens/NurPhoto via ZUMA Press / FORUM

Spółka Budimex poinformowała w czwartek, że Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA (ZMPG) wybrał jej ofertę jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na "Rozbudowę Nabrzeża Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk". Spółka zadeklarowała, że rozbuduje Nabrzeże na długości ok. 1,2 tys. metrów za 153,7 mln zł netto.

W przetargu na modernizację Nabrzeża Dworzec Drzewny w Porcie Gdańsk swoje oferty złożyło osiem podmiotów. Oferenci zadeklarowali wykonanie prac za kwotę od 189 mln zł brutto (Budimex) do 239 mln zł (POLAQUA) oraz ukończenie prac w ciągu 96 tygodni od momentu podpisania umowy. Na ten cel ZMPG planuje przeznaczyć ponad 259 mln zł brutto.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk, Łukasz Greinke poinformował wcześniej, że zakłada się, iż po modernizacji będzie to nabrzeże uniwersalne. Wykonawca ma przeprowadzić m.in. roboty rozbiórkowe, ziemne, czerpalne i umacniające dno oraz drogowo-kolejowe.

"Powstanie nowa ścianka szczelna, nowe linie odbojowe i cumownicze. Dzięki temu przy Dworcu Drzewnym będą obsługiwane największe jednostki, które wchodzą do Portu Wewnętrznego o zanurzeniu do 10,6 metrów" – tłumaczył w ubiegłym miesiącu wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury, Marcin Osowski.

Modernizacja nabrzeża Dworzec Drzewny jest jednym z zadań w projekcie obejmującym przebudowę toru wodnego. Projekt jest w 85 proc. dofinansowany z instrumentu CEF (Connecting Europe Facility - Łącząc Europę). Dzięki unijnym funduszom w Porcie Gdańsk planowane jest m.in. pogłębienie toru wodnego oraz modernizacja nabrzeży: Oliwskiego, Obrońców Poczty Polskiej i Mew oraz Zbożowego wraz z fragmentem nabrzeża przy Twierdzy Wisłoujście. Łącznie ma być zmodernizowanych ok. pięciu kilometrów nabrzeży. Projekty finansowane z instrumentu CEF mają się zakończyć do 2020 roku włącznie. Do tego czasu na inwestycje w Porcie Gdańsk ma być przeznaczone ok. miliarda złotych.

Podczas czwartkowej konferencji prasowej Port Gdańsk poinformował, że w I kw. br. przeładował o prawie 44 proc. więcej ładunków niż w analogicznym okresie w 2017 roku. Od stycznia do marca przeładowano ponad 12,7 mln ton towarów. W 2017 r. Port Gdańsk przeładował rekordowe 40,6 mln ton ładunków, czyli o prawie 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Port jest na drugim miejscu wśród największych portów kontenerowych na Bałtyku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Port Gdańsk wybrał ofertę Budimex S.A. na rozbudowę Nabrzeża