Portugalczycy sprzedają tonę złota miesięcznie

DI, PAP
opublikowano: 27-09-2011, 19:23

Portugalczycy masowo sprzedają złote pamiątki i biżuterię. "Tylko w ciągu miesiąca do firm skupujących ten kruszec trafia tona złota" - poinformowała telewizja RTP.

W Portugalii w ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła liczba nowych firm skupujących i sprzedających złoto. Poprawiły się również wyniki sprzedaży zakładów złotniczych. „Ich obroty wzrosły co najmniej o 25 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym” - oszacowała telewizja RTP.

None
None

 

W opinii właścicieli portugalskich firm skupujących złoto, u źródeł masowego pozbywania się biżuterii wykonanej z tego metalu leży nie tylko kryzys gospodarczy, ale także rosnąca cena tego kruszcu na światowych rynkach.

„Co miesiąc w naszym kraju sprzedawana jest tona tego metalu, głównie w postaci złotej biżuterii. W większości przypadków jest ona później przetapiana. Największymi nabywcami złota w sztabkach są duże koncerny, banki międzynarodowe oraz banki narodowe z wielu państw świata. Skup portugalskiego złota jest dla nich jedną z form dokapitalizowania” - ujawnił Manuel Alcino, przewodniczący Stowarzyszenia Zakładów Złotniczych i Zegarmistrzowskich Portugalii.

Właściciele firm skupujących złoto obserwują zwiększone zainteresowanie Portugalczyków pozbywaniem się złotej biżuterii za gotówkę. Potwierdzają też rosnący popyt na złoto ze strony banków oraz dużych koncernów.

„W tym roku zapotrzebowanie na złote sztabki wyraźnie wzrosło, przez co wydłużyła się lista oczekujących podmiotów. Wśród nich kluczową pozycję zajmują banki. Z reguły muszą one czekać 2-3 miesiące na odbiór zamówionego kruszcu” - powiedział Luis Pereira, dyrektor generalny handlującej złotem spółki Orinvest.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane