Postęp, ale nie przełom w rozmowach USA-Meksyk

  • PAP
opublikowano: 07-06-2019, 18:57

Amerykańscy i meksykańscy negocjatorzy wznowili w piątek rozmowy na temat polityki migracyjnej i handlu. Strony zapewniają o zbliżeniu stanowisk, ale przedstawiciele administracji Donalda Trumpa podtrzymują poniedziałkowy termin wprowadzenia karnych ceł.

Amerykańscy urzędnicy są zachęceni meksykańskimi propozycjami w sprawie imigracji, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia - oświadczył dziennikarzom w Waszyngtonie Marc Short, szef biura wiceprezydenta USA Mike'a Pence'a.

Podobnie o postępie w negocjacjach wypowiedziała się rzeczniczka Białego Domu Sarah Sanders. Zastrzegła jednak, że stanowisko USA "jest wciąż takie same", a cła na meksykańskie towary "wejdą w życie w poniedziałek".

Scenariusza takiego chcą uniknąć władze Meksyku. Gospodarka tego państwa w znacznym stopniu zależna jest od USA.

"To dobry znak, że rozmowy nie załamały się" - ocenił w piątek meksykański prezydent Andres Manuel Lopez Obrador. "Jestem optymistą, możemy zawrzeć (porozumienie)" - dodał. Zastrzegł zarazem, iż błędem USA jest łączenie sprawy ceł z migracją.

W imieniu władz meksykańskich negocjacje z Amerykanami prowadzą minister spraw zagranicznych Marcelo Ebrard oraz ambasador w Waszyngtonie Martha Barcena.

Rozmowy w Waszyngtonie są efektem niespodziewanej zapowiedzi prezydenta USA z 30 maja o wprowadzeniu od 10 czerwca karnych ceł na importowane z Meksyku towary o wartości ok. 350 mld USD. Na początek taryfy mają wynosić 5 proc. i stopniowo - jeśli władze Meksyku nie powstrzymają fali nielegalnych imigrantów z krajów Ameryki Środkowej - mają wzrosnąć do 25 proc. w październiku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane