Poszukiwanie tożsamości

Szekspir stał się moim mistrzem rzemiosła. Cenię w nim niezgodę na kompromisy i chęć nazywania całego świata, a nie skrawka rzeczywistości – mówił w jednym z wywiadów Krzysztof Warlikowski. Reżyser najnowszym swoim spektaklem „Opowieści afrykańskie według Szekspira” wraca do tekstów stratfordczyka. Jego dramaty wystawiał niejednokrotnie, dość wspomnieć znakomitego „Hamleta” i „Burzę” z Teatru Rozmaitości. Tym razem Warlikowski sięgnął po „Króla Leara”, „Otella” oraz „Kupca weneckiego” i połączył je z fragmentami powieści „Lato” J.M. Coetzeego oraz monologami zamówionymi u kanadyjskiego pisarza i dramaturga Wajdiego Mouawada. Tak powstał portret współczesnego, zgorzkniałego mężczyzny, który desperacko szuka miłości. Ma ponadto cechy trzech Szekspirowskich herosów, wielkich przegranych: Leara, Otella oraz Shylocka. Gra go Adam Ferency. – Boję się tego spektaklu, śni mi się już po nocach. Mam koszmary, że nie mogę sobie poradzić. To będzie długie przedstawienie – mówi aktor. I dodaje: – Na wątki Otella i Shylocka można patrzeć jak na retrospekcję życiowych prób i poszukiwania tożsamości. To bilans krzywd, jakie bohater wyrządził i jakie jemu wyrządzono.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ