Potrzeba dojrzałych strategii

DCZ
30-04-2009, 00:00

Jest wiele dobrych przykładów współpracy firm z organizacjami pozarządowymi w celu edukowania lub rozwiązywania konkretnych problemów społecznych. Coraz więcej firm docenia działania i inwestycje proekologiczne, zwłaszcza jeśli przynoszą wymierne oszczędności.

Ale bardzo mało firm ma dojrzałą strategię, za której realizację — także finansowo — odpowiada członek zarządu i która była poprzedzona badaniem interesariuszy, wyznaczała cele strategiczne i operacyjne z odpowiednio dobranymi narzędziami, sposobami komunikacji, wciąż niedocenianymi metodami monitoringu i weryfikacji programów.

Co prawda, rośnie świadomość menedżerów, że społeczna odpowiedzialność biznesu nie jest modą jednego sezonu, a sukces firmy zależy od powiązań z podmiotami z jej otoczenia, ale w wielu firmach wciąż brak wsparcia ścisłego kierownictwa. Brakuje też wiedzy, jak włączyć CSR we wszystkie aspekty funkcjonowania firmy i jak nim zarządzać, by zwiększać jej wartość i budować przewagę konkurencyjną.

Wciąż brakuje też programów dla partnerów biznesowych, dostawców, a także kontroli całego łańcucha dostaw w firmie. Prawie w ogóle nie powstają w Polsce innowacyjne produkty i usługi użyteczne społecznie, przeznaczone dla osób z grup marginalizowanych i o niskich dochodach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Potrzeba dojrzałych strategii