Potrzeba nam więcej liderek

Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy
opublikowano: 13-12-2018, 22:00

Rozwój naszej gospodarki zależy w dużej mierze od aktywności zawodowej kobiet.

Z raportu „Citi Research, Women in Economy II” wynika, że w następnej dekadzie ich wpływ na światową gospodarkę będzie co najmniej tak znaczący, jak wpływ ponadmiliardowych populacji Chin i Indii — jeśli nie większy. Zrównanie warunków zatrudnienia i możliwości rozwoju kobiet i mężczyzn na rynku pracy może doprowadzić do co najmniej 6-procentowego wzrostu PKB w krajach rozwiniętych w ciągu dekady, maksymalnie dwóch. W krajach rozwijających się ten potencjał jest jeszcze wyższy, bo mówimy nawet o 20-procentowym wzroście.

„100 Kobiet Biznesu” to wyjątkowy projekt, który wyróżnia przedsiębiorczynie z całej Polski. Pokazuje, jak świetnie prosperujące firmy tworzą i rozwijają kobiety. To firmy odnoszące sukcesy w kraju, a coraz częściej rozwijające działalność także na rynkach zagranicznych. Kobiety coraz lepiej radzą sobie w branżach typowych dla mężczyzn, zdobywając kolejne — dotychczas bardzo często niedostępne — szczyty. Coraz więcej pań zasiada we władzach dużych firm — Norwegia, Szwecja, Francja, Włochy i Finlandia tworzą europejską czołówkę państw z największym, 30-40-procentowym, udziałem kobiet we władzach firm — podaje brytyjski serwis „SmallBusinessPrices”. W Polsce udział kobiet we władzach dużych spółek giełdowych (WIG30) to zaledwie 15 proc., ale ten wskaźnik powoli rośnie. Jestem dumna, że w zarządzie Citi Handlowego jest dokładnie 50 proc. kobiet. Jestem też przekonana, że ich 30-40-procentowy udział w zarządach największych polskich spółek to bliska przyszłość.

Potrzeba nam więcej liderek. Takich, jak „100 Kobiet Biznesu”, których historie pokazują, że kariera i sukces nie mają płci. Wierzę, że liderki pociągną za sobą inne kobiety. Będą ich mentorkami i doradzą, jak powiązać realizację planów osobistych z ambicjami zawodowymi.

Ale potrzeba nam także więcej mężczyzn, którzy będą wspierali kobiety w rozwoju zawodowym — mężczyzn świadomych wartości kobiet w biznesie i ich otwartości na różnorodność, co się bezwzględnie przekłada na lepszą komunikację w zespołach. Mężczyzn gotowych się dzielić z kobietami obowiązkami domowymi — jako partnerzy, mężowie, ojcowie. Nie mam wątpliwości, że nasze „100 Kobiet Biznesu” musiało spotkać na swojej drodze zarówno mentorki, jaki i takich właśnie wspierających mężczyzn. Drogie Panie, gratuluję! Chcemy bliżej poznać Wasze historie! Chcemy, by Panie nas zaraziły swoją pasją i zainspirowały do działania!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu