Potrzebne innowacje przynoszące korzyści klientom

STEVEN HARMAN, dyrektor operacyjny Amazon w Europie
opublikowano: 02-10-2016, 22:00

Amazon rozpoczął swoją działalność na polskim rynku w 2014 r. W ciągu ostatnich dwóch lat otworzyliśmy Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku, trzy nowoczesne centra logistyki e-commerce, dwa we Wrocławiu i jedno w Poznaniu oraz biuro Amazon Web Services w Warszawie.

Do tej pory zainwestowaliśmy w Polsce 3 mld zł i nie zamierzamy poprzestać na tej kwocie.

Wszyscy pracownicy centrów logistycznych Amazona mają na co dzień dostęp do najnowszych technologii.

Polskie centra logistyki e-commerce są ważnymi elementami europejskiej sieci logistycznej Amazona, na którą składa się 31 centrów logistycznych w całej Europie — w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii i Czechach. Na całym świecie Amazon zatrudnia ponad 280 tysięcy osób — w Polsce na stałe umowy o pracę zatrudnionych jest ponad 5500 pracowników i nadal prowadzimy rekrutacje. Wszyscy pracownicy centrówlogistycznych Amazona mają na co dzień dostęp do najnowszych technologii. Dzieje się tak, ponieważ jesteśmy przekonani, że wdrażanie innowacji, które przynoszą korzyść naszym klientom, jest tak samo ważne w logistyce, jak i w każdej innej branży.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych inwestycji w Polsce, ponieważ jest to kraj pełen utalentowanych ludzi, którzy doskonale radzą sobie w pracy z innowacjami. Dlatego to właśnie Polska była pierwszym krajem w Europie, w którym zaczęliśmy wykorzystywać technologię Amazon Robotics. Kilkaset robotów automatycznie podnosi i dowozi do pracowników całe regały z produktami przeznaczonymi do wysyłki.

W Polsce wprowadziliśmy także technologię druku na żądanie, która zakłada drukowanie i produkcję odpowiedniej liczby egzemplarzy książek dopiero po złożeniu przez klienta zamówienia, co pozwala wyeliminować problem wyczerpanych nakładów. Usprawnienie procesu sortowania zamówień uzyskaliśmy natomiast dzięki zastosowaniu najnowszej technologii Amazon Fulfillment Engine.

Bardzo cieszymy się z udziału w tak ważnym wydarzeniu branżowym, jakim jest XIII Forum Polskich Menedżerów Logistyki.

Podczas dyskusji panelowej „Zarządzanie logistyką w e-commerce” skupię się na omówieniu roli, jaką centra logistyki e-commerce odgrywają w naszej strategii biznesowej. Drugiego dnia Forum przedstawimy więcej informacji na temat innowacyjnych rozwiązań, które wprowadzaliśmy w Polsce, w tym technologii Amazon Robotics. Chcielibyśmy także zaprosić wszystkich uczestników Forum, aby przekonali się na własne oczy, jak pracujemy. Amazon jest otwarty dla wszystkich zwiedzających. Z przyjemnością witamy gości w naszych progach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: STEVEN HARMAN, dyrektor operacyjny Amazon w Europie

Polecane