Potrzebny kapitał

Beata Tomaszkiewicz
31-05-2006, 00:00

Akcja kredytowa DB PBC rośnie błyskawicznie. Dlatego bank zastanawia się, ile kapitału będzie potrzebował w tym roku.

DB PBC, jeden z dwóch banków na polskim rynku należących do niemieckiej grupy Deutsche Bank, planuje na ten rok zdecydowanie szybszy wzrost akcji kredytowej niż w poprzednich latach.

— Sądzimy, że w tym roku portfel kredytowy może wzrosnąć o 60- -70 proc. Dobra koniunktura dotyczy zresztą całego sektora — mówi Marek Kulczycki, prezes DB PBC.

Droga po pieniądze...

W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku spółka osiągnęła prawie 30-procentowy wzrost portfela kredytów.

— Kredyty dla firm wzrosły w porównaniu z końcem ubiegłego roku o 38 proc. i obecnie portfel ten wynosi ponad 1 mld zł, a mieszkaniowe o 36 proc. — do 770 mln zł. Ponadto 80-procentowy wzrost odnotowaliśmy w sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych. Sądzę, że także w kolejnych miesiącach kredyty dla firm, kredyty hipoteczne oraz produkty inwestycyjne będą głównymi motorami wzrostu — twierdzi Marek Kulczycki.

Bank nie przewidywał w tym roku konieczności dokapitalizowania, bo nie spodziewał się takiego wzrostu. Zgodnie jednak z założeniami przedstawionymi w ubiegłym roku Komisji Nadzoru Bankowego, zobowiązał się, że jego współczynnik wypłacalności nie spadnie poniżej 12 proc, a po pierwszej części roku zacznie zbliżać się do tego progu.

— Dlatego musimy zastanowić się, czy i jakiego dokapitalizowania możemy ewentualnie potrzebować w tym roku — wyjaśnia Marek Kulczycki.

...i po klientów

Nie wiadomo, czy w całym roku bank wykaże zysk, choć był na plusie w pierwszym kwartale.

— Przewidujemy zysk na poziomie operacyjnym, natomiast to, czy także bilansowym, zależy od wydatków związanych z realizowaną strategią — mówi Marek Kulczycki.

W tym roku bank zakończył podwajanie liczby placówek i obecnie ma ich 65. Wprowadził także zintegrowany system informatyczny.

— Musimy dać czas nowym placówkom, by zwróciły zainwestowane w nie pieniądze. Nie jest też wykluczone, że w najlepszych oddziałach zwiększymy zatrudnienie — uważa Marek Kulczycki.

DB PBC liczy, że dzięki poniesionym nakładom w tym roku liczba jego klientów może wzrosnąć o 15 proc. Zgodnie z założeniami realizowanej strategii, na koniec 2008 r. bank chce obsługiwać 200 tys. klientów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Prawo / Potrzebny kapitał