Potrzebujemy więcej kobiet w biznesie

Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy
opublikowano: 13-12-2017, 22:00

Komentarz partnera rankingu

Jesteśmy przedsiębiorcze, skutecznie zarządzamy dużymi organizacjami, budujemy nowe firmy i tworzymy innowacyjne koncepty. Wydaje się, że słowo „prezeska” zadomowiło się nie tylko w języku polskim, ale przede wszystkim w biznesie. Według OECD udział kobiet pracujących lub aktywnie poszukujących pracy jest znacznie niższy niż mężczyzn — odpowiednio: 64 proc. i 80 proc.

Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy
Zobacz więcej

Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy MW

Wciąż kobiety trzy razy częściej niż mężczyźni wykonują swoją prace nieodpłatnie. Spędzają na niej 271 minut dziennie, podczas gdy mężczyźni tylko 138 minut. Tymczasem na podstawie danych m.in. OECD wnioskuje się, że zminimalizowanie tzw. nierówności w aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn mogłoby się przełożyć na wysoki, bo 6-procentowy wzrost PKB w gospodarkach rozwiniętych. Jest zatem o co walczyć.

I choć Polska na tle Unii Europejskiej i tak prezentuje się bardzo dobrze, to bez dwóch zdań: potrzebujemy więcej kobiet w biznesie! 100 historii najbardziej skutecznych w Polsce menedżerek, które znalazły się na liście „100 Kobiet Biznesu”, to doskonała motywacja do działania dla innych pań.

To liderki, które często samodzielnie zbudowały świetnie prosperujące w Polsce i na arenie międzynarodowej przedsiębiorstwa. Każda laureatka pokazuje, jak konsekwentne jesteśmy w realizacji biznesowych wyzwań, jak świetnie odnajdujemy się w trudnych sytuacjach i dobrze zarządzamy sytuacjami kryzysowymi. Mam okazję to obserwować także w organizacji, którą współzarządzam. W Citi Handlowy ponad 50 proc. stanowisk menedżerskich zajmują dzisiaj kobiety.

Prężnie wspieramy ich rozwój w ramach choćby takich inicjatyw wewnętrznych jak CitiWomen, obejmującej spotkania motywacyjne, programy mentoringowe i coaching. Statystyki są nieubłagane — kobiety dwa razy więcej czasu niż mężczyźni poświęcają na prace domowe.

Dlatego jako pracodawca szukamy rozwiązań, które im pomagają — choćby przez ofertę elastycznych godzin pracy — łączyć obowiązki zawodowe z domowymi. Nie mam wątpliwości, że takie inwestycje w różnorodność się zwracają. Pokazują to wyniki finansowe, ale potwierdzają także pracownicy, wskazując, że tak zarządzane organizacje to miejsca, w których lepiej się pracuje i które wyzwalają większą kreatywność.

Katarzyna Majewska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Majewska, członek zarządu Citi Handlowy

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Potrzebujemy więcej kobiet w biznesie