Powrót trendu bocznego

Adam Stańczak, analityk DM BOŚ
opublikowano: 20-08-2021, 18:59

Zakończenie tygodnia na warszawskim rynku, zwłaszcza w przypadku indeksu blue chipów, przyniosło sesje, która w największym stopniu była próbą skonsolidowania się po czwartkowym spadku. Scenariusz został narzucony przez płaskie notowania w USA i wdrożony głównie przez skorelowanie z indeksami europejskimi.

W finale WIG20 stracił 0,2 procent przy 505 mln złotych obrotu. Z lokalnego punktu widzenia sesja nie miała historii i została przesądzona przez poranne cofnięcie WIG20 w rejon 2250 pkt. Ulokowanie indeksu dokładnie w środku trzymiesięcznego trendu bocznego, którego granicami są rejony 2300 pkt. i 2200 pkt., musiało wyłączyć z gry inwestorów spoglądających na wykresy. W efekcie rynkowi zostało głównie powielanie ruchów giełd bazowych. Presja wzrostowa z Wall Street pozwoliła zakończyć handel w rejonie 2255 pkt. i ulokować indeks w środku dziennego zakresu wahań.

Zamknięcie nie miało większego wpływu na obraz tygodnia, ale uśpienie w środku konsolidacji 2300-2200 pkt. dobrze podkreśla konsekwencje wcześniejszych rozdań i wzmacnia zawahanie popytu na oporach w rejonie 2300 pkt. Wszystko wskazuje na to, iż los konsolidacji i kierunek wybicia z trendu bocznego zostaną przesądzone przez korelację WIG20 z indeksami rynków bazowych, ale nie można też wykluczyć scenariusza, w którym lokalne i wakacyjne wyciszenie przedłuży trend boczny na finałowe sesje sierpnia, a gra o nowe treści zacznie się dopiero na pierwszych dniach września. Na dziś znana od tygodni konsolidacja pod oporami na 2300 pkt. przenosi się na kolejny tydzień, a wraz z zawieszeniem rynku rośnie szansa na domknięcie trzeciego miesiąca w trendzie bocznym.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane