Poznań ma menedżera marki

MAG
opublikowano: 26-09-2007, 00:00

Specjalista od marketingu z BZ WBK trafił do poznańskiego ratusza. Prezydent miasta bierze przykład z Wrocławia i Łodzi.

Specjalista od marketingu z BZ WBK trafił do poznańskiego ratusza. Prezydent miasta bierze przykład z Wrocławia i Łodzi.

Na przełomie roku stolica Wielkopolski może mieć strategię tworzenia swojej marki. Miasto zatrudniło Marka Kłosa, który przez 14 lat był dyrektorem departamentu promocji marki w centrali BZ WBK w Poznaniu.

— Główne zadania pana Marka Kłosa to całościowa wizja i trzymanie budżetu. Na czystą promocję wydajemy 4 mln zł, ale wraz z innymi projektami jest to kilkanaście milionów złotych rocznie. Myślę, że ta kwota będzie rosła — mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania.

Prezydentowi zależy na rozwoju funkcji targowo-kongresowych, współpracy biznesu ze sferą akademicko-naukową i przyciąganiu inwestycji w sektorach wymagających pracowników z wysokimi kwalifikacjami.

— Najpierw przeprowadzimy analizy, potem opracujemy cele strategii marketingowej Poznania na lata 2008-12, następnie zaprojektujemy system identyfikacji wizualnej, wreszcie wybierzemy agencję lub agencje, które będą realizować kampanię promocyjną. W ciągu 2-3 tygodni wybierzemy też partnera do tego projektu — zapowiada Marek Kłos.

Pionierem w zatrudnianiu specjalistów do kreowania wizerunku miasta jest Łódź. Od niemal dwóch lat miasto wdraża przygotowaną przez firmę konsultingową McKinsey strategię (kosztowała 3,6 mln zł brutto), zgodnie z którą priorytetowe są inwestycje w centra usług, logistykę i AGD. Z kolei we Wrocławiu strategię tworzył zespół w urzędzie miasta, z prezydentem Rafałem Dutkiewiczem na czele.

— Z naszego doświadczenia wynika, że największym wyzwaniem jest wdrożenie strategii, bo w urzędach pracuje kilka tysięcy osób, którym niekoniecznie może się podobać, że będą musiały oddać część kompetencji lub więcej pracować — komentuje Paweł Panczyj, prezes Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu