PPL: Nie ma planów budowy kolejnego Terminalu na Okęciu w najbliższych latach

DI, PAP
opublikowano: 23-04-2008, 20:26

W ciągu kilku najbliższych lat PPL nie zamierza budować kolejnego terminalu na warszawskim lotnisku Okęcie, choć nie wyklucza takiej możliwości w perspektywie wieloletniej - powiedział naczelny dyrektor PPL Michał Marzec.

"Obecnie żadne konkretne kroki w celu budowy lub projektowania Terminalu 3 nie są podejmowane" - powiedział szef Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze (PPL).

Dodał jednak, że taki projekt może się znaleźć w wieloletnim planie rozwoju lotniska, który ma zostać opracowany do końca roku. "Rozważane są różne opcje, w tym jak najbardziej Terminal 3" - powiedział Marzec.

Wyjaśnił, że w najbliższym czasie PPL chce przeznaczyć więcej miejsca pod działalność handlową i usługową na styku Terminalu 1 i 2. W planach PPL ma również oddanie parkingu i przystanku autobusów dalekobieżnych.

O planach budowy Terminalu 3 na Okęciu informował środowy dziennik "Polska The Times".

W podwarszawskim Modlinie trwają prace nad uruchomieniem drugiego lotniska dla Warszawy, które ma zacząć działać w 2010 r.

Prezes spółki Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa Modlin Piotr Okienczyc mówił w marcu br., że koszt inwestycji to 400 mln zł (nie licząc doprowadzenia linii kolejowej), a planowana wielkość ruchu pasażerskiego to około 1,5 mln pasażerów rocznie. Działalność lotniska o takim ruchu oznacza powstanie około 1 tys. miejsc pracy.

Jednak według poniedziałkowej "Gazety Wyborczej" termin oddania modlińskiego lotniska w 2010 roku może stanąć pod znakiem zapytania z powodu protestów obrońców środowiska. Ich zdaniem, trasy startów i lądowań przy złej pogodzie mogą przebiegać nad siedliskami ptaków.

W rejonie lotniska Modlin występują europejskie obszary chronione Natura 2000: Dolina Środkowej Wisły z licznymi rezerwatami przyrody, Puszcza Kampinoska (jednocześnie park narodowy i rezerwat biosfery), Forty Modlińskie, Dolina Wkry.

W połowie kwietnia przedstawiciele samorządów województw mazowieckiego i łódzkiego oraz Łodzi podpisali porozumienie "w sprawie konieczności budowy Centralnego Portu Lotniczego dla Polski".

Zdaniem sygnatariuszy porozumienia, prognozowany na najbliższe 20- 25 lat rozwój ruchu lotniczego jest na tyle duży, że dotychczasowe lotnisko na Okęciu oraz nawet rozbudowane porty regionalne nie będą zdolne do jego obsługi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / PPL: Nie ma planów budowy kolejnego Terminalu na Okęciu w najbliższych latach