PR próbuje korumpować dziennikarzy

Małgorzata Zgutka
20-09-2001, 00:00

PR próbuje korumpować dziennikarzy

Ponad 61 proc. dziennikarzy nie spotkało się z próbami przekupienia przez pracowników PR — wynika z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC Poland. Jednocześnie prawie 60 proc. badanych uważa, że wręczane im pamiątkowe gadżety nie są niczym złym, a wręcz odgrywają pozytywną rolę.

Z badań przeprowadzonych przez SMG/KRC na zlecenie agencji RPR Group wynika, że korupcja wśród dziennikarzy nie jest zjawiskiem powszechnym. Ponad połowa, bo 61 proc. ankietowanych, nie miała do czynienia z próbami przekupstwa. Badani różnie traktują upominki, wręczane im przez przedstawicieli agencji PR.

Ponad 50 proc. przedstawicieli mediów uważa, że upominki spełniają pozytywną, promocyjną rolę. Innego zdania jest 35 proc. ankietowanych. Z drugiej strony, na zapytanie, czy gadżety są zawoalowaną formą łapówki, ponad 40 proc. odpowiedziało twierdząco. Tyle samo osób było przeciwnego zdania. Jednak spora część badanych, bo 63 proc., uważa, że wręczanie gadżetów nie świadczy o chęci okazania im szacunku. Ponad połowa uważa również, że nie jest to pożądane.

Przeświadczenie, że upominki są formą korumpowania mediów funkcjonuje najczęściej wśród dziennikarzy portali internetowych. Uważa tak ponad połowa pracowników tego medium. Tego samego zdania jest również 50 proc. przebadanych dziennikarzy radiowych.

Większość ankietowanych jest zgodna. Bezsprzecznie uważa, że wartość upominków powinna być limitowana. Tylko 6 proc. badanych twierdzi, że niepotrzebne jest limitowanie wartości wręczanych im gadżetów. Wśród badanych taką opinię prezentowało najwięcej dziennikarzy radiowych — 25 proc.

Zwolennicy określenia granicy wartości, której nie powinny przekraczać upominki, nie są zgodni.

Małgorzata Zgutka

m.zgutka@pb.pl tel. (22) 611-62-24

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Zgutka

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / PR próbuje korumpować dziennikarzy