Pracownik jeszcze bardziej cenny dla firm

ANNA SZCZEBLEWSKA, dyrektor zespołu People & Change w PwC
aktualizacja: 21-11-2017, 10:40

Komentarz partnera merytorycznego konkursu "Siła przyciągania" 2017:

Od dłuższego czasu słyszymy takie hasła jak rynek pracownika czy walka o talenty. Trafnie opisują one sytuację, z jaką mamy do czynienia na rynku pracy. W badaniu PwC „CEO Survey 2017” aż 76 proc. liderów przedsiębiorstw jest zdania, że największym zagrożeniem dla biznesu jest brak ludzi z odpowiednim zestawem kompetencji. Warto jednak pamiętać, że nie tylko ich pozyskanie jest obecnie trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Równie istotne jest utrzymanie kluczowych pracowników, na co składa się wiele czynników na wszystkich etapach tzw. employee journey, zaczynając od niezwykle ważnego wdrożenia nowych osób. Obecnie średni okres zatrudnienia pracowników w wieku 25-34 lata w jednej firmie wynosi zaledwie 2,8 roku.

Zobacz więcej

Anna Szczeblewska, dyrektor zespołu People & Change w PwC Fot. ARC

RODO w HR. Sprawdź jak przygotować swój dział do rewolucyjnych zmian. Warsztat  >>

Jednym z działań, jakie firmy podejmują, by odpowiedzieć na powyższe wyzwania, jest przedefiniowanie — a czasami nawet stworzenie od początku — roli HR w organizacji. Tym samym dziedzina ta zyskuje znaczenie i staje się równorzędna z działami sprzedaży czy marketingu.

Nowoczesny HR coraz częściej korzysta z nowych technologii (chociażby ze sztucznej inteligencji), by zatrudnić osoby dopasowane do organizacji i w późniejszych etapach właściwie nimi zarządzać. Nie jest to łatwe, jeśli weźmiemy pod uwagę także różnorodność pracowników. Już teraz niemal połowa siły roboczej na świecie to przedstawiciele millenialsów, a starsze pokolenia zostają na rynku pracy coraz dłużej. Każde z nich ma inne potrzeby, oczekiwania, ale też styl pracy czy komunikacji. Co to oznacza dla pracodawców? Konieczność dopasowania rekrutacji, kultury organizacyjnej, a nawet przestrzeni biurowej do różnych grup pracowników.

Jak widać, wyzwań nie brakuje, tym bardziej więc cieszy to, że wiele przedsiębiorstw umie sobie z nimi radzić. W tym roku do konkursu „Siła przyciągania” zgłosiło się 56 firm, które zaprezentowały 80 różnych inicjatyw z zakresu kampanii employer brandingowej, procesu rekrutacji, retencji i HR Tech. Najwięcej zgłoszeń otrzymaliśmy w kategoriach: najlepsza inicjatywa budująca lojalność i zaangażowanie, najlepszy program wdrożenia nowego pracownika oraz najskuteczniejsza inicjatywa niskobudżetowa. W porównaniu z poprzednim rokiem znacząco wzrosła także liczba zgłoszeń w kategorii najlepszy program zarządzania talentami.

Konkurs „Siła przyciągania” nagradza i wyróżnia właśnie te firmy, które najlepiej radzą sobie z zarządzaniem talentami na zmiennym i coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Dzięki tej inicjatywie promujemy dobre praktyki i najnowsze trendy w dziedzinie HR, a przez to podnosimy także jakość polskiego rynku pracy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANNA SZCZEBLEWSKA, dyrektor zespołu People & Change w PwC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Pracownik jeszcze bardziej cenny dla firm