Prawie 1,46 mln pasażerów na lotnisku w Pyrzowicach w 2006 roku

opublikowano: 02-01-2007, 15:43

Blisko milion czterysta sześćdziesiąt tysięcy pasażerów skorzystało w ubiegłym roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego äKatowiceö w Pyrzowicach. To blisko o jedną trzecią więcej niż w roku 2005 i nieznacznie więcej niż przewidywał plan.

Blisko milion czterysta sześćdziesiąt tysięcy pasażerów skorzystało w ubiegłym roku z usług Międzynarodowego Portu Lotniczego äKatowiceö w Pyrzowicach. To blisko o jedną trzecią więcej niż w roku 2005 i nieznacznie więcej niż przewidywał plan.

Informacje podsumowujące 12 ostatnich miesięcy opublikowała we wtorek spółka zarządzająca portem - Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze.

Z danych zamieszczonych na stronach GTL wynika, że w ubiegłym roku przez podkatowicki port "przewinęło się" 1,458 mln pasażerów. Z samych połączeń czarterowych skorzystało prawie 295 tys. podróżnych - to 15-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem.

W ubiegłym roku w Pyrzowicach otwartych zostało sześć nowych regularnych kierunków lotów - m.in. do Edynburga, Paryża i Monachium ľ i trzy nowe kierunki czarterowe.

W porcie operowało pięć linii regularnych - niskokosztowe Wizz Air i Centralwings; tradycyjne: Lufthansa, Air France i LOT ľ a także 24 linie czarterowe. Ponad 62 proc. spośród wszystkich pasażerów przewiozły tanie linie.

Ponad połowę (55 proc.) pasażerów stanowili podróżni Wizz Air, która ma w podkatowickim porcie swoją główną bazę. Co piąty podróżny korzystał z lotów czarterowych, co 10. latał samolotami Lufthansy. Na dalszych miejscach są Centralwings (7,5 proc. pasażerów), PLL LOT (2,5 proc.) i Air France (2,4 proc.). Pozostałe linie przewiozły ponad 2,6 proc. pasażerów.

W ubiegłym roku z usług lotniska skorzystało blisko 1,1 mln pasażerów, rok wcześniej było to 622 tys. podróżnych. Aby sprostać dynamicznemu wzrostowi liczby podróżnych, port rozbudowuje swój terminal pasażerski, którego nowa część zostanie oddana do użytku 30 kwietnia tego roku. Powierzchnia terminalu zwiększy się wówczas trzykrotnie, z obecnych 7,6 tys. m kw. do ponad 21 tys. m kw. Terminal ma kosztować 56 mln zł.

Obecnie port może odprawiać ok. 1,6 mln pasażerów rocznie, tj. ok. 560 osób w ciągu godziny. Po rozbudowie możliwości lotniska wzrosną do 3,6 mln osób rocznie, a w godzinę będzie można odprawić ok. 1,6 tys. podróżnych.

Jesienią tego roku pierwsi goście mają zamieszkać w trzygwiazdkowym hotelu na terenie lotniska. W sześciokondygnacyjnym budynku poza 60 dwuosobowymi pokojami powstaną m.in. biura i punkty handlowo-usługowe.

(PAP)

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane