Prawie 1,6 mln pasażerów na lotnisku w Balicach w 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 02-01-2006, 14:36

Jeden mln 586 tys. 130 pasażerów obsłużył w zeszłym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL). Lotnisko odnotowało prawie 90 proc. dynamikę wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem - poinformował PAP w poniedziałek rzecznik MPL, Piotr Pietrzak.

Jeden mln 586 tys. 130 pasażerów obsłużył w zeszłym roku Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL). Lotnisko odnotowało prawie 90 proc. dynamikę wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem - poinformował PAP w poniedziałek rzecznik MPL, Piotr Pietrzak.

    Według niego podkrakowskie lotnisko było w zeszłym roku najbardziej dynamicznie rozwijającym się portem lotniczym w kraju. Jako jedyne lotnisko regionalne przekroczyło też granicę 1,5 mln pasażerów rocznie.

    Regularny wzrost liczby pasażerów obsługiwanych przez lotnisko w Balicach notowany jest od 1997 roku, kiedy po raz pierwszy przekroczona została liczba 200 tys. podróżnych. Lawinowy wzrost nastąpił jednak w 2004 roku, wraz z otwarciem polskiego nieba po wstąpieniu naszego kraju do Unii Europejskiej i wejściu na polski rynek tzw. tanich linii lotniczych.

    Pierwsi tani przewoźnicy zaczęli latać z Krakowa w czerwcu 2004 roku, przewożąc wtedy zaledwie 2 proc. ogółu pasażerów. Obecnie jest to 46 proc., a  krakowskie lotnisko jest polskim liderem pod względem liczby tanich linii. Lata tam sześciu tego typu przewoźników, w tym dwóch największych w Europie - EasyJet i Ryanair, a SkyEurope ma tam swoją główną bazę w naszym kraju.

    Oprócz nich, w Balicach jest obecnych 16 tradycyjnych linii lotniczych, na które przypada 45 proc. ruchu pasażerskiego. Pozostałe 9 proc. to czartery i loty prywatne.

    Lotnisko w podkrakowskich Balicach jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) portem lotniczym w Polsce. Posiada 31 regularnych połączeń lotniczych z 23 miastami.

    Głównym udziałowcem spółki MPL Kraków-Balice sp. z o.o. jest Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, które posiada 85 proc. udziałów. Województwo małopolskie ma prawie 14 proc. udziałów, reszta należy do gmin Kraków (nieco ponad 1 proc.) oraz gminy Zabierzów (0,05 proc.)

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane