Prawie 9 tys. osób skorzystało z bezpłatnej infolinii konsumenckiej

opublikowano: 23-01-2007, 15:48

Ponad 8700 konsumentów skorzystało do połowy stycznia z uruchomionej 7 listopada ubiegłego roku bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii konsumenckiej. Najwięcej osób dzwoniło z województwa mazowieckiego, najmniej ze świętokrzyskiego.

Ponad 8700 konsumentów skorzystało do połowy stycznia z uruchomionej 7 listopada ubiegłego roku bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii konsumenckiej. Najwięcej osób dzwoniło z województwa mazowieckiego, najmniej ze świętokrzyskiego.

Najczęściej z infolinii korzystali mieszkańcy Mazowsza (2089 telefonów) i Śląska (1219). Najrzadziej dzwonili mieszkańcy województw świętokrzyskiego (193) i lubuskiego (205).

Ponad połowa porad dotyczyła sprzedaży konsumenckiej, przede wszystkim reklamacji obuwia i sprzętu RTV-AGD. Konsumenci często zgłaszali również problemy dotyczące usług.

W infolinii jest zatrudnionych siedem osób, które dziennie odbierają łącznie 200 telefonów - poinformowała na konferencji prasowej w Kielcach szefowa, prowadzącego infolinię Stowarzyszenia Konsumentów Polskich Grażyna Rokicka.

Według Rokickiej, liczba ta jest tak mała, gdyż rozmowy są za długie z powodu nieprzygotowania konsumentów w kwestii ich praw.

Zdaniem Rokickiej, infolinia jest potrzebna, gdyż ludziom brakuje podstawowych informacji na temat praw konsumentów. Prawnicy infolinii "stawiają pierwszą diagnozę", odciążają rzeczników konsumentów w załatwianiu najprostszych spraw.

Konsumencka informacja telefoniczna pod nr tel. 0-800-800-008 jest czynna w dni powszednie w godz. 9 - 17. Można na nią dzwonić z telefonów stacjonarnych.

Infolinia działa w ramach pilotażowego projektu realizowanego do końca sierpnia. Prezes wyraziła nadzieję, że po tym terminie działalność będzie kontynuowana. Projekt jest w 80 proc. finansowany przez Unię Europejską, a w 20 - przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Budżet projektu wynosi ponad 297 tys. euro.

(PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Prawie 9 tys. osób skorzystało z bezpłatnej infolinii konsumenckiej