Prezes Agory wystraszyła inwestorów

Polska Agencja Prasowa SA
09-01-2006, 20:11

Kurs Agory spadał w poniedziałek w reakcji na zapowiedź prezes spółki Wandy Rapaczyńskiej, że osiągnięcie sprzedaży dziennika "Nowy Dzień" na poziomie 250 tys. egzemplarzy potrwa dłużej niż spółka pierwotnie planowała. Cel ten spółka zamierzała bowiem osiągnąć już w 2005 roku.

Kurs Agory spadał w poniedziałek w reakcji na zapowiedź prezes spółki Wandy Rapaczyńskiej, że osiągnięcie sprzedaży dziennika "Nowy Dzień" na poziomie 250 tys. egzemplarzy potrwa dłużej niż spółka pierwotnie planowała. Cel ten spółka zamierzała bowiem osiągnąć już w 2005 roku.

Około godziny 16.00 kurs Agory spadł o 2,2 proc. do 71 zł, przy obrotach 24 mln zł. Wcześniej kurs spadał nawet do 68,90 zł.

"Przyczyną spadku kursu Agory zdecydowanie jest dzisiejsza wypowiedź zarządu odnośnie tego, że osiągnięcie celów biznesowych +Nowego Dnia+ zajmie dłużej niż zarząd pierwotnie oczekiwał" - powiedział PAP Sobiesław Pająk z CDM Pekao.

"W wypowiedzi pani prezes Rapaczyńskiej widać, że ten projekt też w grudniu wypadł tak sobie, skoro zarząd już mówi, że osiągnięcie celu zabierze więcej czasu niż pierwotnie myślał. Poza tym wspomina, że po pół roku od debiutu dziennika dojdzie do jego oceny" - dodał.

Agora rozpoczęła wydawanie dziennika "Nowy Dzień" 14 listopada 2005 r.

W poniedziałek prezes Agory podtrzymała osiągnięcie sprzedaży "Nowego Dnia" na poziomie 250 tys. egzemplarzy, ale zapowiedziała, że potrwa to dłużej niż spółka pierwotnie planowała. Cel ten spółka planowała osiągnąć w 2005 roku. Rapaczyńska dodała, że spółka dążąc do celu sprzedażowego m.in. uruchamia nowe akcje promocyjne.  

"Znajdywanie nowego czytelnika to trudne zadanie i walka o każdy kiosk. Konsekwentnie uruchamiamy nowe działania promocyjne i pracujemy nad nową kampanią dziennika. Redakcyjnie jesteśmy coraz bardziej zwarci i zintegrowani, co przekłada się na jakość" - powiedziała.

Prezes powiedziała też, że Agora podtrzymuje termin 6 miesięcy do oceny przedsięwzięcia i przyszłości nowego dziennika.

Agora podawała wcześniej, że liczy, iż w 2005 roku średnia sprzedaż "Nowego Dnia" sięgnie około 250 tys. egzemplarzy i tytuł ten znajdzie się w trójce najlepiej sprzedających się w Polsce dzienników.

Tymczasem - według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy - średnia sprzedaż "Nowego Dnia" wyniosła w listopadzie 210 tys. 972 egzemplarze. Tytuł ten uplasował się na czwartym miejscu wśród najlepiej sprzedających się dzienników, za "Faktem" (559 tys. 237 egz.), "Gazetą Wyborczą" (413 tys. 784 egz.) i "Super Expressem" (223 tys. 89 egz.). Dane za grudzień Związek poda na początku lutego.

Agora poinformowała wcześniej, iż szacuje, że "Nowy Dzień" osiągnie rentowność operacyjną w 2008 r., a wcześniejsze wydatki w wysokości od 60 do 80 mln zł istotnie obniżą wyniki finansowe grupy w czwartym kwartale 2005 r. oraz w 2006 r. W czwartym kwartale 2005 r. wydatki te Agora szacowała na od 25 do 30 mln zł, a w całym 2006 r. od 35 do 45 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Prezes Agory wystraszyła inwestorów