Prezes PARP: firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej

PAP
aktualizacja: 29-05-2017, 07:14

Bardzo dużym zainteresowaniem małych i średnich firm cieszą się wszystkie instrumenty PARP dotyczące promocji międzynarodowej, w tym dotacje na udział w targach międzynarodowych albo misjach handlowych - powiedziała PAP szefowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Patrycja Klarecka.

"PARP wspiera małe i średnie firmy głównie w trzech obszarach: pierwszym obszarem jest rozwój innowacji w firmach i wdrażanie tych innowacji przez MŚP. I tutaj mamy kilka instrumentów na łączną kwotę dotacji blisko 10 mld zł. Wspieramy także internacjonalizację, wspieramy firmy w ekspansji międzynarodowej, na to wsparcie mamy przeszło 2,5 mld zł, a także wspieramy rozwój kapitału ludzkiego w firmach" - mówiła.

"Bardzo dużym zainteresowaniem w tej chwili cieszą się wszystkie instrumenty dotyczące promocji międzynarodowej" - wskazała Klarecka. "Mamy dwa główne instrumenty: pierwszy w programie Inteligentny Rozwój to jest +Go to Brand+, gdzie przedsiębiorcy mogą uzyskać dotację m.in. na udział w targach, misjach handlowych, oraz instrument dedykowany przedsiębiorcom w Polsce Wschodniej - +Internacjonalizacja MŚP+. Tam zakres tego instrumentu jest bardzo podobny, ale w grę wchodzi jeszcze doradztwo związane właśnie z internacjonalizacją, z ekspansją na rynki zagraniczne" - wyjaśniła.

"Naszą ofertą są przede wszystkim dotacje bezzwrotne. Czyli udzielamy przedsiębiorcom, którzy są zainteresowani właśnie takimi działaniami, pomocy bezzwrotnej" - dodała.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Prezes PARP: firmy mocno zainteresowane wsparciem promocji międzynarodowej