Prezes Totala: umowa OPEC powinna trwać co najmniej 2 lata

opublikowano: 18-10-2017, 13:26
aktualizacja: 18-10-2017, 13:28

Dążenia kartelu OPEC do podniesienia cen i zrównoważenia rynku ropy przynoszą efekty, ale by móc myśleć o sukcesie powinny być przedłużone o co najmniej rok, uważa Patrick Pouyanné, prezes koncernu Total.

Szef francuskiego giganta paliwowego uważa, że pakt wyjściowy zawarty pomiędzy  Organizacją Krajów Eksportujących Ropę Naftową a grupą innych producentów z Rosją na czele, pomógł w zmniejszeniu nadpodaży surowca, jednak bez podjęcia kolejnych działań trudno będzie osiągnąć pełen sukces.

Patrick Pouyanné
fot. Bloomberg

Najwięksi producenci surowca będą musieli przedłużyć umowę poza obecną datę końcową wyznaczoną na marzec 2018 r., aby osiągnąć cel, jakim jest trwałe wyeliminowanie nadpodaży – uważa Patrick Pouyanné.

Powiedziałem już w styczniu, zaraz po wejściu w życie obecnego porozumienia, jeśli tak naprawdę, porozumienie ma przynieść zakładany skutek, powinno trwać co najmniej przez 2 lata – dodaje

W ostatnich latach rynek ropy walczy z utrzymującym się nadmiarem zapasów, częściowo ze względu na znaczny postęp technologiczny pozwalający na wzrost produkcji ropy i gazu z łupków w USA. 

Od stycznia tego roku wdrożone zostało porozumienie kartelu OPEC z kilkoma niezrzeszonymi producentami ropy odnośnie ograniczenia produkcji. Decyzja o dalszym przedłużeniu porozumienia może zapaść na posiedzeniu OPEC zaplanowanym na 30 listopada. 

Ostatnia historyczna wizyta króla Arabii Saudyjskiej w Moskwie wskazuje na jeszcze ściślejszą współpracę pomiędzy dwoma z trzech czołowych światowych producentów ropy. Jestem przekonany, że jednym z tematów była sprawa podniesienia cen powyżej 60 USD za baryłkę - konkluduje prezes Totala.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Polecane