Prima Moda podała wcale rozsądną cenę zł

Grzegorz Hryniewicz
opublikowano: 05-11-2007, 00:00

ZZapisy na akcje Prima Mody ruszają 5 listopada. Emitent opóźnił ofertę blisko o 2 tygodnie, licząc na wyższą cenę emisyjną. Niewiele mu to dało. Najpierw obniżono widełki, a następnie ustalono cenę emisyjną z dolnego ich poziomu — 12 zł. Cena uwzględnia dyskonto. My wyceniamy akcję tej spółki na 15,29 zł.

Prima Moda to dystrybutor obuwia średniej i wyższej klasy, importowanego głównie z Włoch. Sprzedaje je w 17 własnych salonach. W ofercie ma także torebki i okrycia oraz środki konserwujące. Sprzyja jej sytuacja makroekonomiczna Polski, która przekłada się na wysoki popyt wewnętrzny i wzrost wynagrodzeń. W 2006 r. zwiększyła przychody o 16 proc., do 19,6 mln zł, dzięki m.in. wciąż otwieranym salonom. Rosną też marże. W zeszłym roku miała 1,4 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 28 proc.) i 1,1 mln zł zysku netto (wzrost o 37 proc.). Zarząd przewiduje, że w tym roku zwiększy przychody o kolejne 40 proc., do 27,5 mln zł. I podwoi zysk operacyjny.

W branży obuwniczej występuje zjawisko sezonowości. Największe przychody spółka uzyskuje na początku sezonu jesień-zima. W pozostałych notuje zwiększenie zapasów i ponosi wyższe koszty magazynowe. Na koniec czerwca Prima Moda miała niskie kapitały własne — zaledwie 1,5 mln zł, co naraża ją na pogorszenie płynności finansowej i ograniczenie tempa rozwoju. Tym bardziej że nie zamierza przeznaczyć pieniędzy z emisji na zasilenie kapitału obrotowego.

Akcje Prima Mody wyceniamy na 15,29 zł, czyli powyżej ceny emisyjnej ustalonej na 12 zł. Nasza wycena nie zawiera przyszłych inwestycji, gdyż ich wpływ trudno oszacować. Prognozujemy, że w 2007 r. zwiększy przychody o 24 proc., a marża operacyjna netto wzrośnie z 5,9 proc. w 2006 r. do 7,1 proc. Jeśli Prima Moda będzie się rozwijać zgodnie z prognozami, to wzrost wyceny jej walorów może być wyraźny. Pieniądze z emisji (14,4 mln zł) spółka zamierza przeznaczyć m.in. na rozbudowę sieci sprzedaży do

35 salonów (do końca 2009 r.)

oraz przeprowadzenie kampanii wizerunkowej.

Strategię rozwoju oceniamy pozytywnie. Szkoda, że w planach nie ma budowy własnego zakładu produkcyjnego lub przeniesienia produkcji do Chin. To mogłoby wpłynąć na dalszy wzrost marż i przynajmniej częściowo uniezależnić od włoskich dostawców. Spółka tłumaczy, iż główny nacisk kładzie na jakość produktów. Umiejscowienie się w wyższym segmencie powoduje jednocześnie, że Prima Moda nie konkuruje bezpośrednio z tańszymi i gorszymi jakościowo produktami z Chin. Ma to decydować o jej przewadze konkurencyjnej.

15-17,5

12-17,5

12

Grzegorz Hryniewicz

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Hryniewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy