Prima Moda tnie koszty

Magdalena Brzózka
05-02-2009, 00:00

Obuwnicza spółka z Wrocławia przygotowuje się na przyjęcie kryzysu. Co robi? To co wszyscy — szuka oszczędności.

Obuwnicza spółka z Wrocławia przygotowuje się na przyjęcie kryzysu. Co robi? To co wszyscy — szuka oszczędności.

Przedstawiciele branży obuwniczej zgodnie przyznają, że początek roku był bardzo udany. Zdają sobie jednak sprawę, że czar pryśnie, gdy skończą się wyprzedaże, a na sklepowych półkach pojawią się świeże i droższe kolekcje. Dlatego wszyscy, w tym również Prima Moda, przygotowują się na starcie z kryzysem, by wyjść z niego obronną ręką.

— Dokładnie badamy naszą firmę i planujemy redukcję niepotrzebnych kosztów. Na razie nie zauważyliśmy, żeby Polacy zaczęli oszczędzać. Spodziewam się jednak, że od drugiego kwartału może być gorzej — mówi Dariusz Plesiak, prezes Prima Mody.

Zarząd Prima Mody prowadzi już negocjacje z zagranicznymi dostawcami, u których kupuje buty, by mimo wahań walutowych zakupy nie były droższe.

— Osłabienie dopadło wszystkich, także dostawców, dlatego liczymy, że uda się nam utrzymać ceny na podobnym do zeszłego roku poziomie, bo nie chcemy podwyższać cen obuwia w salonach — mówi Dariusz Plesiak.

W tym roku Prima Moda, która prowadzi 30 salonów w całym kraju, otworzy kolejne cztery sklepy. Rozwój sieci sfinansuje z własnej kieszeni, bo z poprzedniej emisji na koncie zostało jeszcze kilka milionów złotych. Mimo kryzysu zarząd na razie jest dobrej myśli, jeśli chodzi o realizację tegorocznej prognozy. Według szacunków, spółka powinna osiągnąć 43,7 mln zł obrotów oraz 5,15 mln zł zysku operacyjnego. W ubiegłym roku Prima Moda miała 27,5 mln zł przychodów i 1,5 mln zł straty operacyjnej, choć pierwotne prognozy mówiły o 36,4 mln zł ze sprzedaży i 4,1 mln zł zysku operacyjnego.

— Powodem gorszych wyników było głównie zbyt niskie zatowarowanie naszych sklepów, w tym roku już takich błędów nie popełnimy — przekonuje Dariusz Plesiak.

Na zamknięciu wczorajszej sesji za akcję Prima Mody po 2,7-procentowym, spadku płacono 1,8 zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Brzózka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Prima Moda tnie koszty