Problem z kierowcami pozostaje

Marcin Krajewski, Kancelaria Transportowa ITD-PIP, red. MIB
06-12-2017, 22:00

Transport już nie raz udowodnił, że jest niezwykle trudnym poligonem doświadczalnym i wykonywanie na nim nerwowych, nieprzemyślanych ruchów źle się kończy. Nic dziwnego zatem, że właściciele firm i osoby z branży wnikliwie analizują, co może przynieść 2018 r. Nadal jest niepewna sytuacja z tzw. pakietem mobilności Komisji Europejskiej i sprawy nie ułatwia sytuacja polityczna. Ma on wpływ na sytuację branży, ale to problem europejski. Zwróćmy zatem uwagę na znacznie bliższy wielu polskim firmom. Pracując na co dzień z przedstawicielami przedsiębiorstw transportowych, widzę ich największe problemy i ich skalę. Szacuje się, że w Polsce brakuje około 100 tys. zawodowych kierowców. Powodów jest kilka, a główne to emigracja oraz długa i kosztowna droga do zdobycia uprawnień. Próbując się ratować, właściciele firm zatrudniają cudzoziemców. Nawet jednak po znalezieniu kandydata, przyszły pracodawca napotyka problemy, które oddalają termin zatrudnienia. Legalizacja pobytu i niechętnie wydawane zaświadczenia A1 to tylko niektóre. Transport wytwarza około 10 proc. krajowego PKB, a liczba pracowników w tym sektorze to 7,5 proc. zatrudnionych w kraju. Tymczasem braki kadrowe się pogłębiają, a przybysze zza wschodniej granicy nie są dla przedsiębiorców pewną inwestycją. Poza tym mimo napływu rąk do pracy ze Wschodu co roku pojawia się jedynie 30-35 tys. kandydatów do pracy w transporcie. To ciągle za mało. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Krajewski, Kancelaria Transportowa ITD-PIP, red. MIB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Problem z kierowcami pozostaje