Proces przygotowania do wynajmu. Adaptacja i wyposażenie biura

Andrzej Dyda
28-05-2012, 00:00

Nieruchomości

Dobrze urządzone biuro to komfort i efektywność codziennej pracy. Dlatego tak ważne są decyzje związane z organizacją przestrzeni, wyposażeniem we właściwe meble czy przyjazne technologie.

Pierwsze kroki

Decyzje podejmowane w pierwszej fazie procesu przystosowania biura do pracy to rozstrzygnięcia w zakresie pożądanego układu przestrzennego. Inaczej pracuje się w przestrzeniach typu open space, a inna jest specyfika firmowego boksu. Ważne jest, by rozkład pomieszczeń korespondował z kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa oraz odpowiadał specyfice branży czy preferencjom pracowników. Narzędziem, które może temu dobrze posłużyć, są ścianki działowe. Pozwalają one w sposób wygodny i funkcjonalny zorganizować przestrzeń. Najlepszą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby firmy są ścianki przeszklone lub nowoczesne systemy ścianek działowych. W biurach typu open space dobrze sprawdzą się ścianki przesuwane, które pozwalają szybko i łatwo modyfikować przestrzeń.

Najważniejsze decyzje

Kolejny krok to wybór mebli. Pierwszy głos powinien należeć do foteli biurowych. Warto zainwestować w dobry produkt. Rozsądnie jest poprosić o model testowy i zobaczyć, jak sprawdza się w praktyce. Alternatywą dla tradycyjnego biurka są regulowane stoły robocze. Pozwalają one na dostosowanie do indywidualnych preferencji użytkownika. Sprawdzonym rozwiązaniem są również meble systemowe, które można zaaranżować w zależności od bieżących potrzeb. Pozwalają one na lepszą aranżację powierzchni pracy i maskują wszystkie kable i połączenia, co ma istotny wpływ na ergonomię pracy i jej komfort. Wybór pozostałych mebli zależy przede wszystkim od zmysłu estetycznego i możliwości budżetowych.

Rozwiązania komplementarne

Dodatkowym rozwiązaniem są technologie mobilne — telefony komórkowe, bezprzewodowe zestawy słuchawkowe czy laptopy. Pozwalają one uniknąć meczącej plątaniny kabli oraz zapewniają swobodę przemieszczania się. Usprawniają pracę oraz budują profesjonalny wizerunek firmy. Przyjazne oświetlenie wzmacnia skupienie oraz poprawia samopoczucie osoby pracującej za biurkiem. Pozwala także ograniczyć zmęczenie wzroku i w sposób naturalny pobudza aktywność. Najlepsze jest oczywiście światło słoneczne, ale dobrze dobrane sztuczne oświetlenie jest niezbędne. Należy zwrócić uwagę na prawne aspekty tego obszaru — minimalne natężenie, moc strumienia światła czy rodzaj użytych materiałów — nie wszystkie ładne oświetlenia będą w praktyce do wykorzystania. Istotnym czynnikiem jest także poziom hałasu. Zgodnie z przyjętymi standardami nie powinien on przekraczać 85 dB. Wybór cichych urządzeń oraz dobre wytłumienie to długofalowa inwestycja w jakość pracy w firmie. Dobry efekt można uzyskać poprzez odpowiednie dobranie wygłoszeń — wykładzin dywanowych, podwieszanych sufitów czy barier pionowych.

Andrzej Dyda

Dyrektor Biura Realizacji Inwestycji PHN S.A.

Partnerem cyklu jest: POLSKI  HOLDING NIERUCHOMOŚCI  SA..

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Andrzej Dyda

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Proces przygotowania do wynajmu. Adaptacja i wyposażenie biura