Procesy logistyczne podlegają ciągłym zmianom

Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki LPP
opublikowano: 23-09-2019, 22:00

Dynamiczny rozwój branży logistycznej sprawia, że jest ona integralną częścią czwartej rewolucji przemysłowej.

Wzrasta nie tylko jej rola w biznesie, lecz również złożoność procesów. Zmienność sytuacji rynkowej, szeroki asortyment, krótki czas realizacji, zmiany geopolityczne, presja kosztowa — to tylko niektóre czynniki wpływające na konieczność stosowania w logistyce kreatywnych rozwiązań i wprowadzania nowoczesnych technologii na szeroką skalę. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, sprawdza się powiedzenie, że kto nie idzie naprzód, ten się cofa.

W praktyce oznacza to konieczność ciągłego dostosowywania procesów logistycznych nie tylko do rosnącej skali biznesu, lecz przede wszystkimdo ciągle ewoluujących oczekiwań klientów. W tym kontekście dynamiczny rozwój e-commerce stanowi główną siłę napędową. Naszym „być albo nie być” staje się zdolność szybkiego dostosowania do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Sprawne zarządzanie systemem logistycznym wymaga zarówno rozwoju infrastruktury, wykorzystania nowoczesnych technologii, jak i — kluczowego z mojego punktu widzenia — kapitału ludzkiego.

Nie chodzi tylko o dostępność kadry — wprowadzanie do logistyki nowoczesnych technologii zdecydowanie zmienia profil naszych pracowników, wzrasta udział wysoko wykwalifikowanych techników, inżynierów, informatyków, którzy z łatwością mogą znaleźć pracę w innych branżach. Dlatego też, aby zapewnić dopływ kadr, musimy zbudować poczucie, że logistyka może być dla nich atrakcyjnym miejscem pracy, przyciągającym wykształconych i utalentowanych ludzi, których tak bardzo potrzebujemy do rozwoju. Ważne w tym kontekście okazuje się zapewnienie dobrych warunków pracy i wykorzystanie technologii, których głównym przeznaczeniem jest wsparcie zespołu.

W naszych biurach i magazynach wdrażamy najnowocześniejsze rozwiązania procesowe i technologiczne oraz stawiamy na automatyzację procesów magazynowych, ale również wprowadzamy światowe standardy dotyczące środowiska pracy. Miedzy innymi dzięki temu możemy tworzyć przyjazne miejsca pracy dla ponad tysiąca osób. Z jednej strony technologia odciąża ich z wykonywania żmudnych i generycznych zadań, z drugiej zaś jest impulsem do rozwoju kompetencji zawodowych. Postawienie pracownika w centrum uwagi to dla nas klucz do zrównoważonego rozwoju i budowania długofalowej przewagi konkurencyjnej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Piotr Dopierała, dyrektor ds. logistyki LPP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu