Producenci nie przyjmują zleceń

Adam Brzozowski
08-09-2004, 00:00

Jeśli przedsiębiorstwo chce mieć program wykonany na zamówienie, producenci software’u zaoferują mu tylko nowe funkcje gotowych produktów.

Niektóre przedsiębiorstwa z sektora małych i średnich prowadzą nietypową działalność i potrzebują nietypowego oprogramowania. Do producentów software’u zgłaszają się — choć rzadko — firmy, które nie potrafią dopasować do własnych potrzeb gotowych rozwiązań. Do jednego z nich zwróciła się niedawno spółka, szukająca produktu rozliczeniowo-magazynowego opartego na systemie kodów kreskowych i… otrzymała negatywną odpowiedź.

Dłużej znaczy drożej

Wśród systemów klasy ERP/CRM dostępne są wyłącznie gotowe rozwiązania. W przypadku spółki Great Plains Software Polska (GPS) ewentualna ingerencja w systemy może dotyczyć jedynie rozbudowy dostępnych modułów lub pakietów. I — co ważne — podraża koszt inwestycji.

— Rozbudową lub modyfikacją zajmują się nasi partnerzy lub sami odbiorcy systemów. Oferowane przez nas rozwiązania są z założenia standardowe, posiadają najważniejsze funkcje, które można zmodyfikować. Jednak użytkownik musi być świadomy, że taka ingerencja spowoduje podrożenie projektu i wydłużenie w czasie uruchomienia systemu — tłumaczy Sebastian Zadrożny, business developement manager w firmie GPS Polska.

Nietypowa funkcjonalność

Program pudełkowy, czyli do kupienia w sklepie, jest uniwersalny, powinien spełniać wymagania większości firm. I musi się integrować z rozwiązaniami dedykowanymi.

— Sami nie tworzymy rozwiązań na zamówienie. Istnieje jednak możliwość stworzenia takich opcji przez naszych partnerów. Tworząc programy, staramy się, by były „otwarte na świat” i łatwo się integrowały z pisanymi przez zewnętrzne firmy dodatkami. Skupiając się na rozwoju standardowych funkcji programów, nie pozostajemy obojętni na zapytania o nietypową funkcjonalność. Ten model pracy doskonale się sprawdza — opowiada Tomasz Sokołowski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Insert.

Solidarna uniwersalność

Na pytanie o możliwość stworzenia programu na miarę, identycznie odpowiadają pozostali producenci i dystrybutorzy software’u: w celu stworzenia nowych funkcjonalności programów odsyłają do swoich partnerów, czyli firm wdrożeniowych.

— Funkcjonalność naszych programów jest dla zdecydowanej większości klientów wystarczająca. Wykonujemy jednak na indywidualne zamówienie usługi dodatkowe, takie jak opracowanie specyficznych raportów czy też rozszerzenie funkcjonalności programów systemu Symfonia. Zmiany te nie powodują przy tym utraty jednolitych cech aplikacji — mówi Katarzyna Wosik, dyrektor handlowy w spółce Matrix.pl.

Zastosowanie gotowego rozwiązania ma kilka zalet, w tym uniknięcie ryzyka nieudanego wdrożenia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adam Brzozowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Producenci nie przyjmują zleceń