Producent kostki brukowej wybiera się na GPW

DI
09-03-2011, 10:05

Libet, wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych, złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Wstępny harmonogram zakłada debiut na  warszawskiej giełdzie w pierwszym półroczu 2011 r.

Doradcami spółki w procesie upublicznienia są: Ipopema Securities (oferujący), Kancelaria Jonak (doradca prawny) oraz Deloitte Audit (audytor grupy).

Libet to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej i innych betonowych materiałów nawierzchniowych. Spółka jest liderem polskiego rynku w segmencie kostki brukowej premium, z udziałem wynoszącym 30%, oraz drugim graczem na rynku kostki brukowej ogółem, z udziałem w rynku na poziomie ok. 21% (dane za 2010 rok). W ofercie Spółki znajdują się także płyty tarasowe z linii Libet Impressio, płyty kamienne z linii Libet Patio oraz produkty przemysłowe m.in. krawężniki i obrzeża, płyty betonowe, płyty ażurowe oraz palisady.

Spółka prowadzi produkcję w 14 zakładach produkcyjnych na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wszystkich ww. zakładów wynoszą ok. 14 mln m2 w skali roku (w przeliczeniu na kostkę standardową). Zakłady produkcyjne Libet SA wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości kruszywa oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy.

Zakłady produkcyjne Spółki zlokalizowane są w regionach o największym popycie na kostkę brukową. Pozwala to na optymalizację kosztową w zakresie transportu, co stanowi bardzo istotną przewagę konkurencyjną w przypadku produkcji wibroprasowanych produktów betonowych.

Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o największą w Polsce sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży wśród producentów wibroprasowanych wyrobów betonowych, Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Jako jeden z nielicznych producentów kostki brukowej w Polsce, Libet stymuluje popyt poprzez oferowanie usług projektowania i aranżacji posesji.

Sprzedaż Spółki wspierana jest dużą znajomością marki Libet wśród klientów. Siłę marki Libet i jej rozpoznawalność wśród konsumentów potwierdzają badania przeprowadzone przez firmę AC Nielsen (2009 i 2010), zgodnie z którymi marka Libet należy do dwóch najlepiej rozpoznawalnych przez klientów marek na rynku kostki brukowej.

Jedynym akcjonariuszem Libet S.A. jest spółka IAB Financing S.a.r.l. z siedzibą w  Luksemburgu, pośrednio kontrolowana przez spółkę prawa angielskiego Innova/4 L.P. W 2009 roku Spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 232,7 mln zł oraz zysk netto wynoszący 15,9 mln zł.

„Libet to wiodący gracz polskiego rynku materiałów nawierzchniowych, przede wszystkim kostki brukowej. Jestem przekonany, że doświadczenie i potencjał naszej grupy będą stanowić atrakcyjną propozycję dla inwestorów giełdowych. Dzięki naszemu inwestorowi finansowemu jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do obowiązków oraz wyzwań jakie niesie ze sobą status spółki giełdowej. Wierzę, że inwestorzy docenią nasze perspektywy rozwoju oraz strategię nastawioną na budowanie wartości firmy dla akcjonariuszy” – powiedział Robert Napierała, Prezes Zarządu i Dyrektor Zarządzający Libet S.A.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Producent kostki brukowej wybiera się na GPW