Producent lakierów wsparł kobiecą przedsiębiorczość

opublikowano: 20-09-2018, 22:00

Nesperta, właściciel marki Semilac, zorganizowała warsztaty edukacyjne na pięciu uczelniach wyższych i przekazała 10 tys. zł na granty dla najlepszych studentek.

Zainteresowanie kampanią All In My Hands przekroczyło oczekiwania spółki. Pomysł programu narodził się po przeprowadzeniu badań opublikowanych przez Nespertę: ubiegłorocznego „Kobiety współpracujące” i tegorocznego „Polki w pracy”.

Zorganizowana przez Nespertę uroczysta kolacja z laureatkami konkursu była dopiero początkiem prawdziwych zmian w ich życiu. Dzięki grantom przekazanym przez wiodącego producenta hybrydowych lakierów do paznokci będą one mogły zrealizować swoje biznesowe plany.
Zobacz więcej

WSPARCIE NA STARCIE:

Zorganizowana przez Nespertę uroczysta kolacja z laureatkami konkursu była dopiero początkiem prawdziwych zmian w ich życiu. Dzięki grantom przekazanym przez wiodącego producenta hybrydowych lakierów do paznokci będą one mogły zrealizować swoje biznesowe plany. Fot. ARC

Z obu raportów wynika, że aż 72 proc. pań o różnych doświadczeniach zawodowych, czuje się częściej dyskryminowana zawodowo niż mężczyźni. Ponad dwie trzecie z nich uważa, że kobiety wciąż zbyt rzadko zajmują kierownicze stanowiska i to pomimo, że 81 proc. respondentek jest pewna, że „kobiety to doskonale wykształceni i wyszkoleni pracownicy”. Dobre podstawy są też jednym z powodów, dla których kobiety decydują się na zakładanie własnych działalności. Okazuje się, że już 34 proc. firm w Polsce została zarejestrowana i zarządzana przez kobiety, to wynik o 3 pkt. proc. wyższy niż wynosi średnia unijna. Raport firmy Nesperta potwierdza również, że Polki są przedsiębiorcze, 46 proc. respondentek, przyznało, że chce prowadzić własny biznes, najwięcej młodych — w wieku 25-35 lat.

Przełamywanie stereotypów

Pozytywne nastawienie to jednak nie wszystko. Na konkretne działania niewiele kobiet się decyduje, pomimo że teoretycznie by chciały. Przedsiębiorstwa w Polsce generują 70 proc. PKB, z czego 32 proc. wytwarza sektor MSP zarządzany przez mężczyzn, a tylko 16 proc. wypracowują małe i średnie spółki zarządzane przez kobiety. Nesperta zdecydowała się więc na promocję samozatrudnienia wśród młodych Polek i oferowanie im wsparcia w zakładaniu własnych firm, np. salonów kosmetycznych.

— Brak równości na rynku pracy w Polsce to istotny problem. Kobiety wciąż częściej od mężczyzn dotknięte są długotrwałym bezrobociem, natrafiają też na trudności z uzyskaniem awansu. Dla wielu idealnym rozwiązaniem byłoby założenie własnej działalności — tłumaczy Tomasz Gołębiewski, prezes firmy Nesperta.

— Potrzebne są jednak programy, które pomogą Polkom wykorzystać ich zmysł przedsiębiorczości i ułatwią rozwinięcie własnego biznesu. Właśnie dla kobiet, które chcą podnieść swoje kwalifikacje i rozważają założenie własnej działalności, Nesperta opracowała kampanię All In My Hands — dodaje.

Kobiety mimo przeświadczenia o swoich wysokich kompetencjach, mają obawy przed prowadzeniem własnej firmy.

Główną barierą jest dla nich nie tylko brak kapitału, ale także lęk przed niepowodzeniem. Część respondentek podkreśliła, że w miejscu pracy stawia na rywalizację z innymi kobietami, więc w roli współpracowników i szefa woli mężczyzn, co wciąż powiela stereotypy płciowe.

Skrzydła dla kobiet

Kampania All In My Hands miała odpowiadać nie tylko na potrzeby społeczne, które wykazały wyniki raportu, ale również krzewić kobiecą solidarność i zachęcać panie do niezależności zawodowej. W realizacji pomysłu pomogło wprowadzenie na rynek nowej linii trzech lakierów hybrydowych do paznokci. Ze sprzedaży każdego z nich część zysku przeznaczana była na zorganizowanie warsztatów dla studentek kierunków kosmetycznych na uczelniach wyższych i sfinansowaniegrantów dla kobiet uczących się stylizacji paznokci w szkołach o profilu kosmetycznym.

Podczas warsztatów uczestniczki poznały tajniki zakładania i prowadzenia własnego salonu i usług profesjonalnego manicure. Szkolenia ze stylizacji paznokci prowadzone były przez ekspertów z Akademii Semilac, a za merytoryczne przygotowanie części biznesowej zajęć odpowiadali specjaliści z Poznańskiego Parku Naukowo- Technologicznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W warsztatach edukacyjnych wzięło udział 150 studentek w pięciu miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Białymstoku i Poznaniu.

Granty dla obrotnych

Wyróżnikiem serii nowych lakierów, które wzięły udział w kampanii, było ich oryginalne opakowanie — na etykietach znalazł się wizerunek skrzydeł, symbol uskrzydlania kobiet. Limitowana seria All In My Hands cieszyła się większym zainteresowaniem, niż oczekiwała Nesperta — sprzedaż wprowadzonych na rynek lakierów była aż 20 proc. wyższa niż standardowych produktów. W trakcie trwania programu trzeba więc było zwiększyć produkcję. Świadczy to o sporej chęci wspierania młodych kobiet przez inne kobiety.

Warsztaty to nie jedyne wsparcie dla studentek ze strony firmy Nesperta. W ramach kampanii każda z uczestniczek zajęć mogła wziąć udział w konkursie grantowym i zdobyć nagrodę wysokości 5, 3 lub 2 tys. zł. Zadanie konkursowe nie było jednak łatwe. Należało przygotować biznesplan własnego interesu w branży kosmetycznej. Miał uwzględniać profil działalności, charakterystykę klienta, charakterystykę segmentu rynku, sposób budowania relacji, oszacować przychody oraz strukturę kosztów i zysków. Prace oceniali eksperci-praktycy. Laureatkami konkursu charytatywnego zostały: Izabela Anna Peskowska z Wrocławia, Zuzanna Przybylak z Poznania oraz Karolina Bazan z Warszawy. Autorki najbardziej innowacyjnych biznesplanów, dzięki otrzymanym grantom, będą mogły dalej rozwijać skrzydła.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Producent lakierów wsparł kobiecą przedsiębiorczość