Projekty warte ponad 100 mln zł

Zbigniew Kazimierczak
02-10-2006, 00:00

Producent mocowań

budowlanych chce się

rozwijać w błyskawicznym

tempie. Do tego konieczne

są jednak duże inwestycje.

Szczegóły wkrótce.

W drugiej połowie października Koelner przedstawi strategię rozwoju na trzy lata, łącznie z prognozami wyników finansowych.

— Nie interesuje nas wzrost o kilkanaście procent rocznie. Chcemy rosnąć znacznie szybciej — mówi Radosław Koelner, prezes firmy.

Możliwa emisja

Jak tego dokonać?

— Planujemy duże inwestycje — tłumaczy prezes.

Chodzi o ponad 100 mln zł. Pieniądze mają być wydane głównie na zwiększenie mocy produkcyjnych i nowe produkty.

Spółka ma sporo wolnych terenów. Tylko przy głównych podwrocławskich zakładach dysponuje placem o powierzchni 10 hektarów. Dlatego nowych fabryk raczej nie będzie budować, tylko rozbuduje już pracujące. Pomysłów jest kilka po kilkadziesiąt milionów złotych i kilka mniejszych.

— Robimy analizy przepływów finansowych na najbliższe lata. Rozważamy przeprowadzenie nowej emisji akcji, a jej wielkość jest uzależniona od spodziewanych wpływów z bieżącej działalności — tłumaczy Radosław Koelner.

Śrubex kusi

Razem ze strategią Koelner ogłosi także oficjalnie plany odnośnie do Śrubeksu, czołowego producenta śrub, wkrętów i nitów w Europie Środkowej. Obecnie Koelner ma w łańcuckiej firmie około 20 proc. Pakiet ten można albo sprzedać, albo zwiększyć do poziomu gwarantującego kontrolę nad spółką.

— Decyzja już właściwie zapadła. Ale może być zmieniona w zależności od warunków rynkowych — twierdzi prezes Koelnera.

Sugeruje, że bardziej prawdopodobne jest przejęcie producenta śrub, jednak wszystko zależy od ceny, po jakiej da się dokupić akcje. Zarząd negocjuje przejęcie większych pakietów z innymi akcjonariuszami i od ich oczekiwań zależy, jak potoczą się dalej losy związków kapitałowych obu firm. Rzecz w tym, że za Śrubex nie ma sensu płacić zbyt dużo. Spółka miała bardzo słaby 2005 r. Mocny złoty, wysokie ceny stali i rosnąca konkurencja sprawiły, że zamiast obiecanych w ofercie publicznej 11,5- -12,5 mln zł zysku było ostatecznie tylko 1,1 mln zł. Pierwsze półrocze też było kiepskie, bo zakończyło się stratą ponad 2,2 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Projekty warte ponad 100 mln zł