Promag: odwilż w magazynach

RAV
opublikowano: 13-09-2010, 00:00

Ożywienie w gospodarce dodało skrzydeł poznańskiej Gazeli. Przychody wzrosną nawet o 20 proc.

Ożywienie w gospodarce dodało skrzydeł poznańskiej Gazeli. Przychody wzrosną nawet o 20 proc.

Promag, poznański producent i dystrybutor urządzeń magazynowych, m.in. wózków widłowych, dźwigów i mebli metalowych, rozpoczął drugie półrocze od solidnej poprawy wyników.

— Branża logistyki wewnętrznej, w której działamy, jest zależna od kondycji całej gospodarki. Ożywienie przekłada się na nasze wyniki. W pierwszej połowie roku przychody urosły o 5,5 proc. r/r. Już jednak widać, że drugie półrocze będzie znacznie lepsze — mówi Karolina Tokarz, członek zarządu Promagu, który w najnowszym rankingu Gazel Biznesu "PB" uplasował się na 309. miejscu w województwie wielkopolskim.

Dodaje, że choć do prosperity jeszcze daleko, to w całym roku 2010 przychody powinny się zwiększyć nawet o 20 proc. Ile wyniosły w 2009, Karolina Tokarz nie podaje, ale wiadomo, że w 2008 przekroczyły 116 mln zł przy 11,8 mln zł zysku netto.

Co ciekawe, dla branży logistycznej osłabienie gospodarcze było odczuwalne już w 2008 r.

W okresie kryzysu, podobnie jak większość firm, Promag ograniczył inwestycje do zakupu samochodów oraz sprzętu informatycznego. W przyszłym roku sytuacja jednak się zmieni. Pieniądze wypracowane w 2010 r. przydadzą się na sporą inwestycję.

— Chodzi o budowę hali produkcyjnej o powierzchni 3 tys. mkw. w jednej z naszych spółek. Dzięki inwestycji zdecydowanie zwiększą się moce produkcyjne oraz skrócą terminy dostaw — zapowiada Karolina Tokarz.

Zakończenie inwestycji planowane jest również na 2011 r. Na razie firma nie ujawnia, ile na nią przeznaczy, ani czy będzie się wspierać kredytami.

Promag, w którym pracuje ponad 300 osób, powstał w 1982 r. Obecnie ma sieć oddziałów w największych miastach Polski, m.in. Poznaniu, Bydgoszczy, Gdańsku, Krakowie, Lublinie, Warszawie i Wrocławiu. Wychodzi też na rynki zagraniczne.

— Choć koncentrujemy się na polskim rynku, to obsługujemy też klientów m.in. w Niemczech, Rosji, Czechach i na Słowacji —

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu