Promocja firmowej strony WWW

Robert Kamiński
opublikowano: 09-08-2006, 00:00

Zamierzamy uruchomić sklep internetowy z artykułami spożywczymi dla klientów lewobrzeżnej Warszawy. Chcemy zaplanować promocję naszej witryny. Jak to zrobić?

- Ponieważ sklep ma zasięg regionalny, zatem sensowne jest zarejestrowanie taniej domeny regionalnej (xxx.waw.pl). Podstawowe jednak zadanie na starcie to dobre opisanie profilu firmy i oferowanych produktów za pomocą słów kluczowych umieszczanych w tzw. metatagach, czyli w kodzie strony. To od nich zależy, czy strona zostanie znaleziona i czy znajdzie się odpowiednio wysoko w wyszukiwarce. Szczególną uwagę należy poświęcić poszukiwaniu wyrażeń zawężonych tematycznie i regionalnie.

W internecie istnieją narzędzia pomagające dokonać wyboru. Jednym z najważniejszych jest darmowe Google AdWords — Keyword Suggestion Tool, czyli narzędzie służące do sugerowania słów kluczowych (https://adwords.google.com). Pomocny może okazać się również ranking Onetu (http://boksy.onet.pl/ranking.html), dzięki któremu można uzyskać informacje o najpopularniejszych zapytaniach, jakie w ostatnim czasie zarejestrowała wyszukiwarka. Podobne narzędzie znajduje się na stronach Wirtualnej Polski pod adresem http://szukaj.wp.pl/najpop.html.

Promocja w niektórych wyszukiwarkach może okazać się bardziej opłacalna niż w innych. W dużej mierze zależy to od branży. Trzeba więc ustalić profil grupy docelowej klientów: z jakich mediów, portali internetowych, grup dyskusyjnych korzystają.

Prowadzimy szkołę języków obcych, mamy również własną stronę internetową. Chcielibyśmy zwiększyć jej oglądalność i dzięki temu liczbę słuchaczy.

- Podobnie jak w przypadku sklepu przyda się remanent: przegląd słów kluczowych opisujących stronę, ponowna rejestracja w wyszukiwarkach. Na pewno pożyteczne będzie odświeżenie wyglądu strony i dodanie nowych informacji oraz funkcji. Warto rozważyć również zaoferowanie odwiedzającym stronę użytecznego, darmowego narzędzia — np. słownika online.

Dobre efekty może przynieść nawiązanie współpracy z portalami i rozgłośniami radiowymi na zasadzie barteru. Produkt (w tym wypadku — bezpłatne lub tanie kursy) przeznaczamy na prezenty i nagrody dla uczestników konkursu radiowego w zamian za emisję reklam. Media chętnie podejmują współpracę barterową, gdyż dzięki niej zyskują fundatora nagród i promują siebie za pomocą atrakcyjnego konkursu, przy okazji z korzyścią dla firmy sponsora. Warte rozważenia jest również przygotowanie biuletynu elektronicznego, systematycznie rozsyłanego do słuchaczy, którzy już odbyli kursy, a w przyszłości być może również zechcą pogłębiać wiedzę.

Robert Kamiński, www.komputerwfirmie.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Robert Kamiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu